Beantwoorden
Sven1976
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Nieuwe digibox - aansluitingen BOSE cinemate130

Hallo, 

Kan er eens iemand basic uitleggen welke kabels van waar naar waar moeten worden getrokken om een SAMSUNG TV te koppelen aan een nieuwe DIGIBOX van TELENET + BOSE cinemate 130 systeem.  

- Ik zou graag "alles " kunnen bedienen met de afstandsbediening van telenet.

- Ik heb de digicorder gekoppeld aan het BOSE systeem in de instellingen van de digicorder

- In het begin als ik de afstandsbediening gebruikte van Telenet , zelf met de kasten gesloten kon in het geluid bedienen van de BOSE versterker. Nu ineens niet meer ? De kast moet open blijven staan anders lukt het niet.
- Als ik de SAMSUNG TV koppel aan de digicorder komt er links op TV een symbool van een TV

- In begin zag men een ander symbool maar dit is niet meer zichtbaar ...

 

 

- Ik heb IR versterker in huis maar het ging voordien zonder ???

 

Mss moet ik eens zien dat alle HDMI kabels 100% correct zitten , er gaat ook een digitale kabel van de TV naar de BOSE versterker

 

 

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe digibox - aansluitingen BOSE cinemate130

Ik denk dat je gewoon een HDMI van je TVbox kunt verbinden naar de HDMI (AUX) ingang op je Bose systeem. En je Bose systeem via de HDMI (TV) naar je TV.

igvfer_0-1670257151874.png

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Nieuwe digibox - aansluitingen BOSE cinemate130

@Sven1976 

Je hebt 2 HDMI-kabels HDMI 2.0 of hoger nodig (zoals bijgeleverd met je TV-box).

Het klinkt onlogisch maar zo moet je het aansluiten:

1ste HDMI kabel van de TV-box naar HDMI 1 van de TV.

2de HDMI kabel van HDMI ARC (= Audio Return Channel) van je TV naar je Bose Cinemate 130.

HDMI ARC kan HDMI 2, 3 of 4 zijn. Kijk bij de HDMI of in de handleiding welke HDMI ARC is.

0 Likes