Beantwoorden
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Nieuwe tvbox stand van zaken.

Ik ga direct met de deur in huis vallen. Wat bij mij nog steeds probleem is:

*Netflix: bij HDR/4K content, blijft het beeld slecht, wat ik reeds in het verleden aangaf, witte glinstering en raar wit vh beeld. Hebben anderen hier ook problemen mee, zoniet moet er technieker langskomen vr de tvbox? Aangezien het niet aan m'n tv ligt, want via de Netflix tv app heb ik steeds perfect beeld.

 

*Terugkijk tv: hierbij merk ik vaak een minder scherp beeld dan bij live tv, is ook iets dat van den beginnen aansleept.

 

*De algoritmes die gebruikt worden zijn toch pak minder interessant dan deze van Netflix, verderkijken, aanbevelingen,...blijft een hoopje opeens en niet echt overzichtelijk.

 

*Via de telenettv site moet je eerst op terugkijk icoontje klikken om dan terug live te kijken, anders blijft webadres onderaan in beeld (dit ging Telenet enkele weken terug bekijken en oplossen).

Nog moet ik via de site telkens men zelfs laptop registreren, zit nu aan 1 x mijn phone en 4x mijn laptop 😏

 

Alles bijeen moet er nog heel wat verbeterd worden en hun algoritmes waarmee ze werken, zal niet veranderen, dus eerder teleurstellend gevoel bij het totale plaatje. Denk ook niet dat er nog veel zal veranderen.

Follow the White Rabbit
4 reacties
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe tvbox stand van zaken.

Je kan deze misschien plaatsen onder mijn topic -met een naam die straf veel lijkt op jouw post Smiley Knipoog- Telenet TV-Box: stand van zaken


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe tvbox stand van zaken.

Maar om te antwoorden op je problemen; 

  1. Netflix: speelt zich af bij een specifieke groep klanten (ikzelf heb geen last van die "witte schitteringen", maar gebruik zelf een 4K Apple TV dat véél beter beeld geeft). 
  2. Terugkijk-tv: dit komt waarschijnlijk omdat live-tv via de kabel is, en Terugkijk-tv via het internet.
  3. Algoritmes: bij mij worden ze beter en beter, maar staat inderdaad nog duidelijk in kinderschoenen. 
  4. Telenet-TV site: er is mij gezegd dat cookies onthouden dat je toestel geregistreerd is, staat er misschien een feature op je browser dat cookies blokkeren? + toestellen kunnen tijdens de testfase door de klantenservice worden verwijderd, ongeacht de 90-dagen regel. 

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Umbra666
Freshman Veelweter
Berichten: 201
Full speed writing! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Nieuwe tvbox stand van zaken.

@m-jan20 dat terugkijk tv via internet is en hierdoor minder scherp beeld is zou toch niet mogen, ik stream zoveel via internet met perfect beeld. En het probleem Netflix ligt dus wel degelijk bij Telenet. Ik kijk nu terug via de tvapp, dus ontwijk het probleem. Net als terugkijk tv, dat ik dan eerder via andere media bekijk, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je met nieuwe tvbox toch nog via andere weg gaat kijken voor beter beeld 😕

 

Follow the White Rabbit
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe tvbox stand van zaken.

De beeldkwaliteit is inderdaad nog niet wat het zou moeten zijn, zeker niet voor een "4K-box". 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.