Beantwoorden
Ex-Netweter

Opnames behouden/extern opslaan

Beste

Voor mijn masterproef gebruik ik fragmenten van de serie LouisLouise (momenteel te zien op Vitaya). Ik neem deze afleveringen dan ook op met een digicorder. Ondanks het feit dat ik deze afleveringen vergrendeld heb, zou ik ze graag extern willen opslaan om op die manier meer zekerheid te hebben. Hoe kan ik dat doen?

Bovendien kon ik de serie pas vanaf +/- aflevering 60 opnemen. Is het mogelijk om de volledige reeks extern te bekomen via een ander/extern kanaal/persoon? Ik weet dat de serie ook op de VTM-site staat maar ik wil gewoon meer zekerheid aangezien de serie eind april van de site verdwijnt.

Kan iemand mij aub helpen?

Alvast bedankt!

1 reactie
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Opnames behouden/extern opslaan

Met een video grabber kan je kopieren naar pc.

Heb je een (oudere) pc met een gele, een witte en een rode rca (tulp) aansluiting, dan kan je rechtstreeks kopieren naar je pc. In her andere geval schaf je een video grabber aan. Langs de uitvoer heeft die een usb aansluiting en langs de invoer drie rca aansluitingen. Deze passen op een special scart waarop je 3 rca vrouwelijke aansluitingen hebt.

Op je pc heb je een video opname programma nodig. Doorgaans is er bij de video grabber één bij of een link waar je die kan downloaden.

Het beeld dat je krijgt zal altijd een SD zijn, zelfs al is het een HD opname.

0 Likes