Beantwoorden
av01
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Plots zwart beeld

Goedemiddag,

De voorbije week is dit probleem plots opgedoken : tijdens het TV kijken (TV-BOX 4.19) gaat het beeld soms op zwart. Geluid blijft meestal. Ofwel komt het beeld spontaan terug naar 2-3 seconden , ofwel blijft het helemaal weg. Op pauze drukken , andere knoppen helpt niet echt. De laatste keer (had op pauze gedrukt) kwam de 'afspeelbalk' op het scherm en deze stond op -10 minuten terwijl we het bekeken (opgenomen) programma reeds +/- 1 uurtje aan het bekijken waren...

Ik geraak er niet uit of dit een tv-box issue is ? een tv-issue ? Iemand een idee ?

0 Likes
6 reacties
Ex-Netweter
 

Plots zwart beeld

Ik neem aan dat je het volgende al geprobeerd hebt:

TV-box met aan/uit knopje achteraan uitzetten.

Een minuutje wachten.

De TV-box terug aanzetten en wachten tot hij terug volledig is opgestart.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Plots zwart beeld

@av01 

Als zulk probleem voorkomt kan je best eens de hele telenet installatie resetten.

Alles uit en een na een terug opstarten. Vanaf modem.

Je bent wel eventjes bezig, maar het kan helpen.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mark_de_Muze
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Primeur!

Plots zwart beeld

Hetzelfde probleem bij m'n ouders thuis.

Eerst beeld en geluid, daarna enkel geluid. Het menu van de Digicorder werkt nog wel maar kijken is er niet meer bij. Het beeld al na enkele seconden verdwenen.

Oplossing: De Powerline / Homeplug vervangen door een andere in huis. Het viel me trouwens ook op dat deze Powerline, met ingebouwde stekker en versterker voor Wifi, gloeiend heet was.

De Digicorder start opnieuw op, dus zet de tv aan en wacht even tot het 'molentje' bovenin het scherm verdwijnt. Misschien was deze Powerline defect.
Voorlopig blijft die hier uit het stopcontact en in het weekend ga ik er eens mee langs de lokale Telenet service-dienst. Laat het ons zeker weten of dit jullie heeft geholpen. Alvast bedankt.

 
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Plots zwart beeld

@Mark_de_Muze 

Laat dat voorlopig maar definitief zijn voor de powerline.  Veel te gevaarlijk. Zelf ervaren.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Plots zwart beeld

Ik heb hier ook beide (gratis Telenet-)powerlines op een stopcontact gezet met een schakelaar omdat ze erg warm worden. Ze worden dus telkens mee uitgezet met de PC. Ik gebruik ze wel niet voor de TV-box.

Plots zwart beeld

Het probleem van zwart beeld zoals beschreven door de TS heb ik gisteren dus ook ervaren. Denk dat dit een algemeen probleem geweest is vanuit Telenet. Alle ledjes op de powerline waren ook terug aan tijdens dit euvel.

0 Likes