Beantwoorden
JVR1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen geluid bij tv box

Sedert de installatie van de Telenet tv box heb ik volgend probleem. . .

Met de oude digicorder lieten we net als nu het geluid afspelen via de boxen van le DVD speler.
Bij het verhogen/verlagen van het geluidsvolume via de afstandsbediening van de digicorder ging het volume van de boxen van de dvd speler automatisch ook omhoog/omlaag . De aansluitingen zijn op de tv box identiek als op de digicorder , maar nu moeten we het geluidssterkte van de dvd speler afzonderlijk regelen . Het volume van de tv lukt via de afstandsbediening van de tv box , maar de dvd speler reageert niet . Tv :Philips 37pfl3507h/12 , dvd speler LG HX806cg. Wie kan helpen ?

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen geluid bij tv box

Is de dvd speler aangesloten met hdmi?

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Problemen geluid bij tv box

@JVR1 eerst en vooral is dat geen DVD speler maar een 2.1 homecinema set met ingebouwde blue-ray speler. Deze moet via HDMI zijn aangesloten zoals @janne_man  reeds heeft aangehaald. Indien hij via HDMI is aangesloten, kan je nogsteeds op de TV box gaan naar home > instellingen > beeld en geluid > uw afstandsbediening koppelen aan andere toestellen. Zie je daar dat enkel je TV gekoppeld is, dan is Uw afstandsbediening niet gekoppeld met uw homecinema. De rede kan van alles zijn. Geen HDMI aansluiting voorzien, uw homecinema ondersteund dit niet op de TV box, of gewoon manueel koppelen. Probeer dit eens te doen, maar vergewis er u van dat de homecinema is aangesloten via een HDMI kabel en niet met iets anders…

Never trust in Dust
JVR1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Problemen geluid bij tv box

De homecinema is aangesloten via een HDMI kabel .

Het is mij ondertussen gelukt om het geluid via de homecinema te kunnen bedienen via de afstandsbediening van de tv box .

Heb ook getest of dat zo bleef nadat alles uitgeschakeld geweest was . Na de eerste keer uitschakelen stond de bediening van het geluid terug op “via tv” . Aangepast , alles uit- en aangeschakeld , nu werkt het terug .

Hopelijk blijft het zo , heeft me nu al een serieus deel van mijn nachtrust gekost 😉

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Problemen geluid bij tv box

Ja Telenet kan een dag en nacht bezigheid worden soms.😂
Never trust in Dust
0 Likes