Beantwoorden
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Problemen nieuwe Telenet TV Box

Al een paar weken maak ik gebruik van de nieuwe Telenet TV Box. Ik wist wel dat die nog steeds in beta fase is maar moest ik op voorhand geweten hebben welke problemen ER nog zijn, dan had ik mijn oude decoder nooit omgeruild!

 

Echt niet, ik had wel al gehoopt, na een paar maanden van testen dat de meeste belangrijke problemen waren opgelost maar integendeel.

 

De grootste problemen die ik heb zijn:

 

- bij ALLE programmas (live , opgenomen) loopt het beeld en geluid NOOIT synchroon; Ik moet daarbij mijn geluid delay aanleggen van mijn TV maar dan nog loopt het niet synchroon, enorm irritant.

 

- soms bij het tv kijken valt het beeld eventjes weg (fractie van een seconde - zwart scherm) en komt het terug, natuurlijk niet fijn.

 

- nog een heel irritant probleem is dat mijn TV en versterker automatisch zijn gekoppeld aan de tv box wat ik zelf niet gedaan heb dus maw, als je op de afstandsbediening van de Telenet Tv box op ON duwt, dan springt de TV aan en ook de versterker. idem als je of OFF duwt. Dit hoeft echt niet voor mij en ik zie ook geen enkele optie op deze koppeling te ontkoppelen?? Ik wil infeite mijn TV apart aanleggen en versterker en niet via de Telenet TV box afstandsbediening.

 

- Ook nog een jammer probleem is dat je onmogelijk naar een Radio post kan gaan zonder dat je je TV aanlegt! Vroeger duwde je gewoon de zendernummer in (bijv stu bru 903) en je kon gewoon je versterker aanleggen voor wat muziek. Nu MOET je eerste je TV aanleggen om naar de RADIO app te gaan en dan de zender kiezen en terug je TV afleggen; vind ik overbodig en niet nodig.

 

- Trouwens als ik bij instellingen 4K of automatisch detecteer dan flikker het beeld van de TV Box en is het onmogelijk om nog iets te zien (terwijl mijn tv wel 4K HDR ondersteunt - OLED TV)

 

Enige updates of deze problemen gekend zijn en of jullie werken aan een oplossing?

 

Grtjs

0 Likes
13 reacties
Ex-Netweter
 

Problemen nieuwe Telenet TV Box

@SPiET dit moet u melden op 015334488 en dossier laten opmaken.

de versterker terug ontkoppelen is de 0 en tv toets indrukken dan reset de afstandbediening en ontkoppeld de versterker terug.

maar dan kan het ook nog zijn dat een instelling op uw versterker de afstandbediening van de tv box terug automatisch koppelt, de tv box doet dat niet automatisch.

ik heb mijn tv-box met hdmi rechtstreeks aan de tv gekoppeld en de versterker digitaal verbonden aan de tv niet met hdmi, als ik mijn tv aan zet springt de box niet mee op en ook niet de versterker, zet ik de tv-box aan dan gaat wel de tv aan die is verbonden met hdmi en omdat ge die dan toch nodig hebt kan dat geen kwaad, maar de versterker blijft uit tot ik hem aan zet, en dat wil ik zo. ik heb geen last dat er van alles mee aan of uit springt.

Jos

0 Likes

Problemen nieuwe Telenet TV Box

@SPiET wat uw geluid betreft, het probleem is er! maar niet bij alle zenders en ook niet bij iedereen, daarom kijk de aansluitingen en instellingen van uw versterker eens of probeer andere hdmi in/uitgang, en als het even kan probeer ook een andere kabel als u die hebt.

u kan ook eens testen zonder de versterker er tussen, dan weet u direct van waar het komt.

Jos

0 Likes
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Problemen nieuwe Telenet TV Box

Jos

 

bedankt voor je input, ik heb dit es geprobeerd maar zonder resultaat.

 

HDMI CEC ligt wel aan op mijn TV maar Auto-synch ligt af dus normaal gezien zou die niet via een CEC commando moeten aanschieten (de avr).

 

Mijn AVR is verbonden met HDMI via een HDMI 2 poort die beschikt over ARC (moet zo in mijn situatie om alle audio terug via HDMI naar de AVR te vloeien)

 

De Telenet TV Box zit apart op HDMI 1 (zonder ARC) . Ik zal es het CEC commando afleggen op mijn TV zodat TV box en AVR niet meer aanschieten met 1 knop.

 

 

0 Likes
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Problemen nieuwe Telenet TV Box

Telenet TV box zit op HDMI 1 via TV en optisch naar de AVR (dit voor bijv rechtstreeks muziekzender op AVR te horen zonder dat de TV aan moet liggen)

 

AVR zit op HDMI 2 ARC waar er in de AVR alle andere HDMI's samenkomen van alle andere apparaten.

 

Normaal gezien zit alles goed kwa instellingen want nooit geen problemen gehad.

 

Ik heb wel flikkerend beeld soms ook als ik de resolutie op automatisch of 4K zet (heb een 4K tv), vind ik raar maar ik gebruik wel niet de meegeleverde hdmi kabel van telenet ; een andere waar de vroegere digicorder geen problemen mee had.

 

Daarbij is deze als ik me niet vergis ook hdmi high speed want de special for 4K/2.0 kabels gewoon waste of money is 🙂

0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen nieuwe Telenet TV Box

@SPiET dat flikkeren moet u zeker melden, voor de rest is het niet bij iedereen het zelfde omdat de toestellen verschillen en ook het aantal, soms is het gebruik van een andere hdmi uit/ingang op de receiver al voldoende, misschien best een andere topic maken tv box aansluiten op receiver of zo, en merk type vermelden, dat gaat aandacht trekken van personen die er graag mee bezig zijn.

Jos

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Problemen nieuwe Telenet TV Box


@SPiET  schreef:

 

- bij ALLE programmas (live , opgenomen) loopt het beeld en geluid NOOIT synchroon; Ik moet daarbij mijn geluid delay aanleggen van mijn TV maar dan nog loopt het niet synchroon, enorm


Dolby uitzetten op de tvbox kan hiervoor helpen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcoB
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
π-DAY! Alles op zijn plek! Happy New Year! Hoort wie klopt daar?

Problemen nieuwe Telenet TV Box

Ik heb dezelfde problemen. Ik heb een sony tv en sony versterker. Ik ben er ondertussen in geslaagd om de tv box ab, af te koppelen van mijn versterker. Maar dan nog, schakelt hij steeds mijn versterker aan. Als je er in slaagt om de versterker los te koppelen van de ab (je kan dat zien in de instellingen, dan staat er 'versterker koppelen'), dan moet je zorgen dat je niet aan het geluid van de tv box komt en eerst je versterker uitschakelen. Doe je dat niet, dan koppelt hij zichzelf onmiddellijk terug met je versterker. Wat het geluid betreft, dit heb ik alleen via netflix en alleen als ik via mijn versterker kijk(5.1).

Mvg, Marco 

0 Likes
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Problemen nieuwe Telenet TV Box

Ik heb nog steeds dit probleem, zelfs met 4.14. Versterker springt aan als ik op de rode knop van de digibox afstandsbediening duw (dus maw ENKEL voor de box aan te leggen); Idem TV.

 

Heeeeeel vervelend en infeite had ik maar beter bij de oude digicorder gebleven, nooit geen probleme mee gehad!

 

Ook als ik de resolutie op automatisch of 4K zet (heb een 4K hdr tv) dan flikkert mijn beeld en gaat t zwart, niets meer. Tot dat ik de box manueel afleg (achteraan knop) , opstart en vliegensvlug tussen flikkerende beelden door, tot na opties ga en via beeld de resolutie terug op 1080p zet ... meestal mislukt dit maar na enkele keren wel; irritant!

0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen nieuwe Telenet TV Box

@SPiET  hebt u al een dossier laten opmaken bij telenet?

0 Likes
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Problemen nieuwe Telenet TV Box

Ja idd, maar onlangs , paar weken geleden een sms bericht gekregen : "uw dossier is nog steeds in behandeling" , bah 😞

 

Het automatisch aanzetten van TV en versterker heeft te maken met de HDMI CEC commandos die worden uitgestuurd via de afstandsbediening naar de apparaten; Ik heb nooit tv en versterker laten koppelen en als ik naar de opties ga zie ik enkel "TV koppelen" met de naam van de tv en idem versterker dus maw ze zijn niet gekoppeld volgens mij maar toch stuurt de telenet box afstandsbediening signalen uit die ik niet wil zodat beide apparaten automatisch opstarten;

0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen nieuwe Telenet TV Box

@SPiET het klopt zoals u zegt, ook om die reden heb ik alles aangesloten op smart tv en ga digitaal van tv naar receiver voor geluid , zo heb ik geen last van al die kuren, vroeg of laat zal het wel opgelost raken, maar dan nog kan ik het misschien niet op receiver aansluiten met hdmi omdat ik niet zeker ben dat mijn receiver 4K zal ondersteunen.

Jos

0 Likes
SPiET
Professional Weetjesweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

Problemen nieuwe Telenet TV Box

  @Ex-Netweter  Dan ga jij optisch naar je versterker vanuit je tv?

 

Hier is box aangesloten via hdmi op hdmi 1 input van de TV

 

Versterker (4K hdr denon) aangesloten via hdmi op hdmi input 2 van de TV

 

Maar toch gaan beide AAN als ik de box wil aanleggen en dat wil ik helemaal niet.

 

Ivm geluid van versterker, alle andere apparaten komen aan via hdmi in de versterker. De TV is via hdmi ARC aangesloten zodat ik gewoon van hdmi input op TV moet veranderen om beeld te krijgen op TV van het desbetreffende apparaat dat via de versterker input dan binnenkomt.

 

Ik snap niet dat dit zo moelijk is om die HDMI CEC commandos correct te implementeren, maak gewoon een optie in de opties van de telenet tv box Telenet zodat je deze aan en off kan zetten

0 Likes
Ex-Netweter
 

Problemen nieuwe Telenet TV Box

@SPiET  ja ik ga optisch van de tv naar de receiver voor geluid, dus de receiver is niet verbonden met hdmi, daardoor heb ik geen last, van ongewild mee aan of uit springen, mijn tv is recent samsung 8000 serie dus die ondersteunt dat alles.

voordeel ik zet mijn receiver aan en niets springt er mee op of uit.

zet ik de tv box op springt de tv mee aan zoals moet, zet ik de tv aan springt de box niet mee op en dan kan ik bv mijn pc gebruiken die ook aan de tv hangt.

het enige wat ik moet doen is de receiver zelf aan of uit zetten, maar liever dat dan al die problemen.

Breng het nog eens onder aandacht van Suzy misschien weet zij al iets meer.

Jos

0 Likes