24753
netweters
|
152360
antwoorden
|
20693
vragen
|
sedert vandaag begrijpt mijn tv box niet meer het gesproken commando " tv gids " hij maakt er " tv heads " van, nu heb ik dit reeds verschillende malen getest, ook in ABN of dialect, door verschillende personen en hij begrijpt het niet, iemand een idee ?
bij mij werkt de spraakbediening normaal.
ikzelf spreek dan antwerps XD.
alles werkt goed hij luistert bv. 5min. doorspoelen, tv-gids, netflix, bepaalde tv-show, enz...
enkel soms bij 5 min. vooruitspoelen(doorspoelen) spoelt hij gewoon (4x snelheid) verder i.p.v. de 5min.
had net wel een probleem met de afstandbediening (geen contact meer tussen tv-box) maar dat was snel verholpen.
staat jou tv-box in het Engels misschien?
Jammer toch dat er geen handleiding voor de bediening
Komt die er nog of moet alles uitgezocht worden door de testers ?
een echte handleiding volgt maar hopelijk ben je met al verder.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ontdek-de-telenet-tv-box.html
mvg
@Dirk-63 normaal legt de technieker alles uit,
na installatie toon ik alle nieuwe toesten, nieuwe functies, nieuwe menu's
vraag een film op via play more, via terugkijk tv, stemherkenning voorbeelden, web tv, youtube, netflix en als nodig inloggen, uitleg over opnames, find my remote functie
moet zijn dat de installateur geen grondige uitleg gaf bij u
Gevonden met deze link kan je al wat terugvinden 🙂
@gglenn@ schreef:alles werkt goed hij luistert bv. 5min. doorspoelen, tv-gids, netflix, bepaalde tv-show, enz...
enkel soms bij 5 min. vooruitspoelen(doorspoelen) spoelt hij gewoon (4x snelheid) verder i.p.v. de 5min.
Ik heb precies hetzelfde bij 5 minuten vooruitspoelen 🙂 Soms luistert hij goed, en soms niet. Dit lijkt enkel bij 5 minuten zo.
Test altijd met : spoel 3 minuten vooruit
Eerste keer doet hij soms iets anders, na 2de keer lukt het altijd (ligt misschien aan articulatie van mij 🙂 )
@Bearcat Zou het kunnen dat je box in het Engels staat ingesteld?
Indien dit het geval is zal je box ook luisteren naar Engelstalige commando's (Dit zou ook kunnen verklaren waarom hij er "TV Heads" van maakt)
nee de box is ingesteld op Nederlands, de meeste andere commando's worden wel uitgevoerd, enkel het bovenvermelde probleem !!!!
@Bearcat Heb je al eens gewoon "Gids" of "Gids TV" geprobeerd ? Ik had vroeger constant problemen met "5 minuten doorspoelen", maar nu zeg ik "Spoel 5 minuten door" en pakt hij dat van de eerste keer.
PS : ook het West-Vlaamse "Ker e keer were" verstaat de box trouwens 🙂
@Bearcat Indien je enkel problemen zou hebben met het commando "Tv gids", zou je eens een van de volgende commando's kunnen proberen om de tv gids te openen:
Soms reageert de box wel eens slecht op voicecommando's heb ik gemerkt: toen ik zei 3 minuten vooruitspoelen stond er op het scherm 3 minute vooruitspoelen (dus minuten zonder n) en zapte de box naar zender 3. Dit een paar keer na mekaar.
Misschien eerst zeggen wat hij moet doen ?
vooruitspoelen 5 minuten