Beste Netweters
Sinds enkele maanden doet het volgende probleem zich voor met de Telenet TV-Box. Wanneer wij opnames bekijken valt het geluid op zeer regelmatige basis (soms iedere paar seconden) weg voor een fractie bij de opname.
Wanneer wij "live" tv kijken hebben wij dit probleem niet. Alsook wanneer wij op onze Chromecast kijken doet zich dit niet voor.
Onze installatie is als volgt aangesloten.
- Telenet-tv box gaat via hdmi naar een 4k-poort naar de tv (LG).
- Telenet-tv box is aangesloten via utp, deze utp gaat naar een gigabit switch en vervolgens van de switch naar een utp-poort (cat5E) in de muur. Om vervolgens naar de modem te gaan.
- De tv geeft het geluid door naar de sonos soundbar met een digital audio kabel.
- Alle apparaten die in deze setup zijn rechtstreeks aangesloten op utp.
Dit heb ik reeds geprobeerd:
- Soft reset van de telenet tv-box (volledig zonder stroom zetten en laten heropstarten)
- een 1080p hdmi poort gebruiken ipv 4k.
- beeld en geluidinstellingen van de telenet tv-box veranderen naar 1080p zodat er minder bandbreedte gebruikt wordt.
Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Zelf vermoed ik dat het ofwel een probleem met de telenet tv-box is ofwel een overbelasting op het telenet server gedeelte daar de opnames opgeslagen worden.
Met vriendelijke groeten
Diego Slegtinck