Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-Box instabiele wifi

De nieuwe Telenet TV-Box werkt (eindelijk) via wifi Smiley Erg vrolijk maar... ik heb onlangs een Apple TV 4K gekocht en heb besloten, aangezien 4K veel data nodig heeft & de TV-Box een lage resolutie heeft (= veel minder data) + via wifi werkt, de Apple TV 4K met de netwerkkabel aan te sluiten en de TV-Box via wifi. Dit laatste werkt echter voor geen meter... 

  1. Het verbinden telkens je de TV-Box opstart, duurt zéér lang en je moet het meestal manueel gaan verbinden in instellingen 
  2. Via Mijn Telenet heb ik "één wifi-netwerk" ingeschakeld (geen apart 2.4 & 5 gHz) -> verbind altijd met 2.4 gHz voor een of andere reden 

Hoe los ik deze 2 problemen op? Alvast bedankt!


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
2 reacties
Toon1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
π-DAY! O dierbaar België.. Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

TV-Box instabiele wifi

Ga naar een telenet center en vraag naar een gratis switch waarmee je meer dan 1 toestel bedraad kunt aansluiten. 

 

Mvg

Toon

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-Box instabiele wifi

@m-jan20Geen Wifi gebruiken. Je hebt een UTP kabel die op die plaats toekomt? Zoals gezegd een switch vragen in een center en een extra UTP kabeltje en klaar is kees. Snelle probleemloze verbinding.

Gouden regel: vermijd WiFi, tenzij je niet anders kan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.