Beantwoorden
bufu
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

TV-app via chromecast werkt niet in het buitenland

Situatieschets : 

Bij aankomst in Spanje, google Chromecast in tv gestoken en verbonden met wifi

We konden direct Telenet TV kijken zonder problemen.  Ongeveer 10 dagen lang zonder problemen kunnen kijken.

Plots foutmelding : "je kan geen verbinding maken met de server, kijk je internet verbinding na"

Internet verbinding met Telitec... Zwaarste verbinding zonder restricties, oneindig veel data

Met de Chromecast naar YouTube kijken ... geen probleem

Telenet TV op GSM werkt op 4G maar werkt ook niet meer op wifi

Router van wifi eens uitgetrokken en trg ingestoken, geen oplossing

Op GSM de app verwijdert en weer geinstalleerd, geen oplossing

IP adres nagekeken, dit is wel degelijk gelinkt aan Spanje dus dit mag ook geen probleem zijn

Iemand anders nog ideeën?  

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet TV in het buitenland

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Telenet TV-app in het buitenland

0 Likes
1 reactie
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

TV-app via chromecast werkt niet in het buitenland

@bufu  schreef:

Plots foutmelding : "je kan geen verbinding maken met de server, kijk je internet verbinding na"

Internet verbinding met Telitec... Zwaarste verbinding zonder restricties, oneindig veel data

Met de Chromecast naar YouTube kijken ... geen probleem

Telenet TV op GSM werkt op 4G maar werkt ook niet meer op wifi

IP adres nagekeken, dit is wel degelijk gelinkt aan Spanje dus dit mag ook geen probleem zijn

Heel vervelend. Dat kan 2 oorzaken hebben:

• Telenet gebruikt een verkeerde database, en denkt dat je buiten Europa bent (maar dan zou de foutmelding er anders moeten uitzien?).
  • Jouw provider houdt de trafiek tegen naar de Telenet server.

Ik zou eerst en vooral een contact opnemen met Telitec: Neem contact met ons op - Mobiel, internet en Britse tv in Spanje (telitec.com)

Intussen kan je je misschien behelpen met de Apps van de Vlaamse TV zenders te installeren op jouw Chromecast (VRT Max, VTMGo, Goplus) ...

Zelf kijk ik in Spanje ook TV via de Chromecast, waarop ik de Installation - WireGuard App geinstalleerd heb. Deze maakt een VPN verbinding met mijn Fritz!Box thuis.

Bij sommige zenders kan je niet alle programma's kijken in het buitenland (heeft met "rechten" te maken). Als we bijvoorbeeld "Sturm der Liebe" willen kijken op VTMGo moeten we eventjes de VPN inschakelen ....

Een VPN naar België zou jouw "Telenet TV" probleem waarschijnlijk ook oplossen?