Beantwoorden
mbru
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

TV box HDMI via UTP

Ik wil graag een oplossing voor volgend probleem.
Situatie:
Mijn TV staat zo’n 8 meter verwijderd van mijn Telenet box en Receiver.
 
Tot voor kort had ik een Telenet digicorder. Deze was via een HDMI output verbonden met mijn audio receiver en van daaruit vertrok een HDMI naar een HDMI via UTP extender die onder de grond de 8m overbrugde met 2 UTP 5e kabels, en net voor de TV opnieuw overging in een HDMI en zo de TV in. Dat werkte zonder problemen om geluid op mijn receiver te krijgen en beeld op de TV.
 
Nu heeft Telenet mij recent omgezet op hun Telenet TV box (DCX960). Na het aansluiten van dezelfde kabels als voorheen, werkte de setup zelfs niet (no signal), en heb ik het enkel aan de praat gekregen via een lange 10m HDMI 2.0 die rechtstreeks van receiver naar TV loopt. Iemand zei me dat het mogelijks de TV box is die herkent dat er mogelijks gefoefeld wordt en daardoor geen signaal doorstuurt, maar het kan evengoed liggen aan de kwaliteit/ouderdom van de bestaande extender en UTP kabels. Hier heb ik jullie hulp nodig om de juiste setup van UTP kabels + HDMI via UTP extender te vinden. Of ligt het inderdaad aan de TVbox die de omwisseling HDMI -> UTP herkent en daardoor geen signaal wil geven? 
 
Wat ik nu ter beschikking heb, en wat dus niet werkt
Marmitek Megaview 60 (High Speed 5e/6 Extender) PN: 27578 en 27577
Tussen transmitter en receiver liggen er 2 UTP 5e kabels van 8m (Deze liggen in een kabelbuis onder de grond en kunnen dus vervangen worden, maar een HMDI kop gaat daar niet door)
 
Is dit probleem jullie bekend en hebben jullie een voorstel qua hardware / kabels om dit op te lossen? Indien jullie meer info nodig hebben, dan stuur ik dat graag, maar ik ben geen tech expert.
0 Likes
1 reactie
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2254
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV box HDMI via UTP

Stel uw TV-box eens in om een 1080i of 1080p signaal op de HDMI kabel te sturen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes