Beantwoorden
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

TV-box aansluiten op LCD Sony TV uit 2007

Hallo, 

ik heb een oudere LCD Sony TV uit 2007, ik wou die gebruiken in een andere kamer ik had de Tv aangesloten aan de nieuwe recente Telenet TVbox deze is aangesloten met een goede/nieuwe coax kabel en data kabel (utp), vanaf de TVbox gebruik ik een nieuwe HDMI kabel, toch vind de tv wanneer ik via de instellingen hem programmeer gèèn programma's kan het zijn dat de tv te oud is ? De tv is een Sony KDL-32v2500. Ik kan de tv schakelen tussen digitaal en analoog niets helpt!

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: LCD Tv aansluiten

0 Likes
5 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV-box aansluiten op LCD Sony TV uit 2007


@catmen  schreef:

ik heb een oudere LCD Sony TV uit 2007, ik wou die gebruiken in een andere kamer ik had de Tv aangesloten aan de nieuwe recente Telenet TVbox deze is aangesloten met een goede/nieuwe coax kabel en data kabel (utp), vanaf de TVbox gebruik ik een nieuwe HDMI kabel, toch vind de tv wanneer ik via de instellingen hem programmeer gèèn programma's kan het zijn dat de tv te oud is ? De tv is een Sony KDL-32v2500. Ik kan de tv schakelen tussen digitaal en analoog niets helpt!


Met deze TV kan je geen programma's direct van de kabel ontvangen (heeft geen DVB-C tuner, alleen DVB-T). Schakelen naar digitaal helpt niet, want dan schakel je naar DVB-T.

Maar gezien je een TV-Box, moet de TV zelf geen programma's vinden, je moet de TV gewoon op "HDMI 1" zetten (een aantal keer op de toets "Source" of "Ingangskeuze" drukken, tot je het beeld van de TV-Box ziet).

Zappen tussen de zenders en alle andere instellingen doe je dan met de afstandsbediening van de TV-Box!

0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

TV-box aansluiten op LCD Sony TV uit 2007

de TV box HDMI kabel  heb ik in één van de twee HDMI ingangen gestoken van de Sony KDL-32V2500, Als ik op de ingang keuze toets druk zie ik linksboven in het scherm AV1, AV2 tot AV6 en dan PC maar nergens lijkt er input te zijn?

R.B

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV-box aansluiten op LCD Sony TV uit 2007

Probeer eens eerst je TV aan te zetten, en dan pas de TV-Box.

Met een beetje geluk spring je TV automatisch over naar deze HDMI ingang. Het kan ook zijn dat de HDMI ingang (via de instellingen van de TV uitgeschakeld is)? 

0 Likes
catmen
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

TV-box aansluiten op LCD Sony TV uit 2007

het "probleem" is opgelost, ik probeerde de tv instellingen te doen en de tv box stond uit, belachelijk om dit te zeggen maar....'als de tv box UIT staat brand er een lampje op de box, wanneer die box AAN staat is dat lampje UIT, dat is nogal onlogisch lijkt me, als mijn laptop of desktop word aan gezet begint er een lampje te branden en niet andersom, trouwens energie besparend is dat eigenlijk niet, dat wanneer er iets uit staat er een lichtje op brand! Beetje stom allemaal.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV-box aansluiten op LCD Sony TV uit 2007


@catmen  schreef:

het "probleem" is opgelost, ik probeerde de tv instellingen te doen en de tv box stond uit, belachelijk om dit te zeggen ...

Beetje stom allemaal.


Ja, dat gebeurt hé, al doende leert men. Van die lichtjes wist ik ook niets (ik heb geen TV-Box). Blij dat het opgelost is ...

De Loewe kan terug nog een paar jaartjes meegaan 😁.