Beantwoorden
av01
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

TV box- fout CS6100

Hoi,

 

Mijn trouwe digicorder begon issues te vertonen en daarom een TV box in huis gehaald.

Na 2 dagen feilloos te werken kreeg ik gisteren wat problemen :

 

Bij het stoppen van het bekijken van een reeks in play (door op de knop 'terug' te drukken) kwam het scherm waarop er een beeld van de reeks te zien is , maar de menu's onderaan (volgende aflevering etc...) werden niet geladen. Het wijzigen van kanaal etc verliep vlot, maar de menu's onderaan leken niet te reageren (na 30-40 seconden wachten verschenen ze soms toch)

 

Ook verscheen er soms de fout CS6100 in beeld ... Iemand een idee ?

 

PS : nog wat random vragen :

- op de 'oude' afstandsbediening had je een stop - door erop te drukken kwam je in het menu terecht en na x-seconden start de volgende aflevering. Er is nu geen stop meer ... gebruik je nu 'terug' in de plaats ? of zijn er andere mogelijkheden om de volgende aflevering te starten ?

- in de 'oude' menus kon je ook kiezen uit de optie 'play' of 'play more' en wist je daarom in welke bundel je bepaalde reeksen/films kon bekijken - is dit niet meer aanwezig in de nieuwe menu's ?

- vroeger kon je via de 'delete' knop items uit 'verder kijken' wissen (als je iets bekijkt maar niet volledig tot het einde dan blijft dat item in de lijst ...) Er is nu geen delete knop meer ... hoe kan je items wissen uit 'verder kijken' ?

- Serieopname : stel je neem een programma op (bvb. dagelijkse kost) dan kon je vroeger in 'geplande opnames' één aflevering wissen (bvb. de wekelijkse samenvatting op zondag niet opnemen) . Nu bestaat de mogelijkheid niet meer om één aflevering uit 'geplande opnames' te wissen, je wist de hele reeks ...

- ondertitelling : er is een setting 'ondertitelling' - is het de bedoeling als je deze 'aan' zet dat bij alle programma's automatisch de ondertitels getoont worden ? (zo ja : dan werkt dit niet , de optie staat 'aan' maar bij bvb. bekijken van het journaal moet je steeds nog de ondertitels manueel aanzetten...)

 

 

 

Tags (1)
12 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV box- fout CS6100

@av01 

Wat je gisteren gezien hebt was een algemene storing. Dat heeft zich hier ook voorgedaan. Deze morgen was alles terug in orde.

Wat wel een beetje raar overkwam was dat er geen contact met telenet mogelijk was. Het was wel na 22 uur, dus niemand aanwezig maar dat automatisch aanwoordgedoe was ook de kluts kwijt.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV box- fout CS6100

@av01 

Als je een serie in play bekijkt en je komt aan het eind van een aflevering komt er een mededeling op je scherm dat een volgende aflevering na 15 sec start.

Items uit verder kijken wissen kan je het eenvoudigste doen via de app of telenettv.be.

Een aflevering uit geplande opnames wissen doe je ook via de app. Naar geplande opnames gaan en de te verwijderen aflevering wegvegen.

Instellingen voor ondertiteling moet je in instellingen juist zetten en indien nodig aanpassen met de drie puntjes knop. Je kan verschillende profielen aanmaken met verschillen wat betreft profielinstelling zodat je niet te veel instellingen moet wijzigen tijdens het kijken.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JanS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

TV box- fout CS6100

Beste

 

Gisteren avond hadden wij dezelfde problemen! Geen beeld wel soms klank, geen enkel commando werkte nog, meerdere keren volledig moeten aan een uit zetten. Uiteindelijk na +/- 15 minuten kwam het dan toch goed!! Ik vermoed internet problemen? 

 

Betreffende de ander opmerkingen kan ik je beamen!!

-Gemis van de stop toets 

-Ondertiteling moet je telkens aanzetten en is afhankelijk van de uitzending. Ze is ook niet altijd aanwezig. Bv mis ik ze bij ARTE ondanks dat er "onderschriften" vermeld worden op het beeld!! Mogelijk werkt dit enkel via Teletext? Sommige zenders zoals La une en La deux zenden hebben soms wel, soms geen onderschriften.

-Wat we ook missen is de mogelijkheid om "manueel op te nemen" bv als de zender zijn programma"s wijzigt zonder voorafgaande aankondiging. 

-Ook missen we de vroegere optie om langer en vroeger te kunnen opnemen. Sommige zenders zenden niet altijd stipt in hun timing. 

 

Wel handig is het aan en uitzetten met de afstandsbediening waarbij zowel Tv als versterker (AV surround ) bedient word. Toch hapert dit soms en moet ik meerdere keren aan en uit zetten. 

 

In het algemeen mis ik reacties van Telenet zelf of zij van alle opmerkingen iets oplossen of niet!!! Wat doen zij met al die opmerkingen? 

 

Mvg 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV box- fout CS6100

@JanS 

De stop toets is niet nodig. Je bent niet met een harddisk bezig en moet die dus niet ordentelijk stoppen. Elke toets om iets anders te bekijken is goed.

Als je voor bepaalde zenders een speciale instelling nodig hebt wat betreft ondertiteling kan je daar een profiel voor maken. Selecteer dan dat profiel als je naar die zender gaat.

Als er geen ondertiteling is zitten we natuurlijk met een nog groter probleem.

Manueel opnemen zou handig kunnen zijn. Maar we zijn niet op een HD bezig. En een programma opnemen doen we eigenlijk ook niet. Telenet neemt alles op en stelt hun opname ter beschikking als je op voorhand die opname gereserveerd hebt. Je gaat met handmatig opnemen eigenaardige combinaties creëren. Dat gaan ze nooit toestaan, vermoed ik.

Haperingen bij de bediening lijken mij iets onlogisch. Iets werkt of werkt niet. Dat is theorie natuurlijk, maar we weten ondertussen beter.

Wat Telenet met de opmerkingen doet die hier gemaakt worden is nogal eenvoudig. In de meeste gevallen niets. Opmerkingen (klachten) moet je altijd doorgeven naar klantendienst.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV box- fout CS6100

Edit: De inhoud van deze post is verwijderd omdat deze identiek was aan de eerder geplaatste post.

 

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

TV box- fout CS6100

storingen bij telenet

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV box- fout CS6100

Geplande opnames kan je inderdaad via de app verwijderen. Nog handig via de app: je kan verschillende (geplande) opnames aanvinken en tegelijk verwijderen.

 

De verwijderknop op de afstandsbediening is nu de rode bol vlak boven de play-knop. Ja gek he? De opnameknop als verwijderknop 🙂

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
av01
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

TV box- fout CS6100

1. Als je een aflevering helemaal tot het einde uitkijkt (inclusief de aftitels edm.) dan zal je zeker na 15 seconden naar de 'volgende' aflevering gaan. Maar 3-4 minuten naar de aftiteling turen kan mijn (on)geduld niet aan... vroeger drukte je dan op 'stop' en starte de 15sec timer voor de volgende aflevering... dat mis ik nu.

2. Ik denk dat het toevoegen van 'wis' opties een kleine ingreep is en de interface volledig maakt. Het is toch een beetje onzinnig om de app of de site te gaan gebruiken terwijl je met de afstandbediening in de hand zit... Volgens mij gewoon een 'onvolledigheid' in de interface.

3. De ondertiteling instelling werkt niet - je zet ze standaard aan, maar verschijnt niet en je moet ze dan nog steeds activeren (via ... etc.) Het zou handiger zijn dat de algemene instelling werkt (nu steeds via ... en scrollen en 'ok' heb je veel clicks die je steeds moet herhalen...)

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV box- fout CS6100

@av01 

Punt 1: scrol gewoon door tot je eruit vliegt. Of net niet eruit vliegt.

Punt 2:dat kan nog komen. De mogelijkheden in de app en op de site zijn later bijgevoegd. Dus kan dat via de tv-box ook nog wel komen. We kunnen daarover blijven zagen tot ze het beu zijn.

Punt 3: het is wel flexibel maar ook wel vervelend dat je telkens opnieuw moet ingrijpen om de ondertiteling te voorschijn te toveren.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
av01
Experienced Weetjesweter
Berichten: 30
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

TV box- fout CS6100

Een update : ik heb nog steeds elk de dag de foutmelding CS6100 en ik vermoed dat dit een bug is.

Namelijk : plan een opname , en laat deze opnemen. Tijdens het opnemen begin je al te kijken naar de opname. Aangezien de opname langer duurt dan het programma : ga terug en kies 'stop opname' en nadien probeer je de opname te wissen ... Tussen het stoppen van de opname en het wissen komt de CS6100 fout...

Heeft iemand anders er ook last van ? 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV box- fout CS6100

@av01 

Die foutmelding komt hier ook wel eens voor, maar zeker niet regelmatig en ook niet de laatste dagen.

Het lijkt me bij u eerder een persoonlijk probleem. Misschien klinkt het vervelend, maar herstart alles nog eens een keer.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

TV box- fout CS6100

Start alles eens en zet op in deze volgorde. Modem accespoints switchen decoders

0 Likes