Beantwoorden
Rudy_VD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Complimentendag De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box geeft CS1011 achter DECO X50 TP-Link

Hallo

Ik gebruik thuis een TV-BOX in de woonkamer. Deze is direct via een ethernet kabel verbonden met mijn TN router.
Dit werkt perfect. No problem.

In een van de slaapkamers staat ook een TV die ik gebruikte via een Telenet "kaartje". Hier heb ik geen mogelijkheid tot ethernet bekabeling.
Tot voor kort was er in de slaapkamer en nog andere kamers boven zeer slechte Wifi ontvangst.
Powerline set aangeschaft, geen oplossing. Ook een Powerline set van TN zelf afgehaald, maar gaf ook niet direct denderend resultaat.

De oplossing hiervoor lag in de aankoop van een TP-LINK DECO X50 Mesh set. Is recent gebeurd.
Nu overal Wifi. Top!
En toen kwam het idee om een 2de TV-BOX bij te huren voor de slaapkamer en deze via Wifi te laten werken, daar dit toch een mogelijkheid is nu.
Echter geen succes bij het uitpakken en configureren. TV-BOX start op, connectie met het Wifi netwerk wordt zonder probleem gemaakt, maar dan:
"Oops. er ging iets mis CS1011. HEt lijkt erop dat je geen abonnement hebt". (???)

Het werd snel duidelijk na het raadplegen van dit forum (top!) en nog wat andere websites, dat het issue bij de DECO config zou liggen.
Deze heeft uiteraard standaard een router functie die zelf IP adressen uitdeelt (hier in range 192.168.68.xxx).
Niet goed voor de TV-BOX blijkbaar die een adres vanuit de TN router moet krijgen (192.168.0.xxx). (info van support medewerker van TN)
Oplossing : de DECO in 'Access point mode' plaatsen. No big deal, dat kan snel via de DECO app.Daarna restart van de DECO, klaar!
Resultaat : nog steeds CS1011 error bij opstart van de TV-BOX

Wanneer ik nu mijn netwerk config bekijk vanuit 'Mijn Telenet' dan zie ik dat mijn TV-BOX in de woonkamer IP 192.168.0.104 heeft.
De TV-BOX in de slaapkamer krijgt nu via Wifi een IP adres 192.168.0.249 (dus nu duidelijk vanuit de TN Router)
Dit zou nu toch moeten werken, zou ik aannemen?
Of mis ik hier nog iets cruciaals?

PS. Resetten van de TV-BOX haalt niets uit. Heb ik ook al geprobeerd.

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: TV-BOX - achter DECO X50 TP-LINK

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

TV-box geeft CS1011 achter DECO X50 TP-Link

Heel wat Telenet-klanten die een nieuwe TV-box in huis hebben gehaald krijgen de CS1011-error.

Wellicht een probleem bij Telenet met de activering.

Probeer eens de TV-box van de woonkamer op de slaapkamer aan te sluiten.

De instellingen van de TP-Link Deco hoef je niet aan te passen, mag als router ingesteld staan.

Rudy_VD
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Complimentendag De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

TV-box geeft CS1011 achter DECO X50 TP-Link

Bedankt voor je antwoord Raf, maar ik lees in dit forum toch ook andere antwoorden op gelijkaardige issues waarin gesteld wordt dat de TV-BOX effectief een IP moet krijgen vanuit de TL router.
Misschien is het, zoals je zegt, niet nodig, hé. Maar dat maakt het voor mij alemaal wat verwarrend om te zoeken naar de effectieve oorzaak van het issue voor ik mijn volledig werkende TV-BOX begin in te schakelen via Wifi in de troubleshooting van dit alles.

mvg


 

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box geeft CS1011 achter DECO X50 TP-Link

Tja, ik lees dat jij schrijft dat je nieuwe TV-box een 192.168.0.xxx IP-adres van de Telenet-router had gekregen en dat het dan nog niet werkte.

Ik lees op dit forum ook, dat de TV-box wel functioneert achter een eigen router: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/CV8560E-amp-TV-box-achter-eigen-router/m-...

Of je moet op het forum eens zoeken op CS1011

Je kan nu nog eens uittesten of de nieuwe TV-box via de aansluiting in de living wel functioneert, maar dan denk ik dat je klaar bent met troubleshooten als je de werkende TV-box boven op de slaapkamer niet durft aansluiten.