24757
netweters
|
152410
antwoorden
|
20700
vragen
|
Al sinds vorige vrijdag geen live televisie - opnamen doen en bekijken wel. Confuse boodschappen via WhatsApp van Telenet maar onmogelijk met een echte persoon te spreken.
Wat doen ?
Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Geen live televisie
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Scotbear schreef:
Wat doen ?
De coaxkabel in de decoder steken.
De handleiding van de decoder lezen: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/handleidingen-en-andere-documenten/
Bedankt voor het antwoord. Het is inderdaad de tv-bix. Ik gebruik het al maanden, dus het is geen probleem van kabels of connecties. Ik zie de verschillende kanalen, maar er is geen geluid of beeld.
Staat uw tv op de juiste bron?
@Scotbear Ik vermoed dat je op het analoog signaal zit te kijken van uw tv. Omdat je daar (als je vroeger analoog gekeken hebt) meestal ook de namen van de kanalen bijziet staan. Al dan niet de namen dat je zelf gegeven hebt.😉 .
Sluit de TV box op een CEC hdmi aansluiting van je tv. Daarna zet je de tv box terug aan. Normaal gezien zou de tv dan op het juiste kanaal springen.
@Scotbear schreef:Ik zie de verschillende kanalen, maar er is geen geluid of beeld.
Zelfs niet bij Eén of Canvas?
Wanneer er geen enkel kanaal zichtbaar is zou dit een defect aan de TV-Box kunnen zijn; een probleem aan de DVB-C ontvanger. Enkel de live-tv komt binnen via Coax / DVB-C. Al het andere, zoals uitgesteld kijken of opnames is via IP streams.
Indien Eén en Canvas wel werken, maar de andere kanalen niet, dan ligt het aan de decodering. In dat geval helpt meestal een nieuwe activatie, iets wat Telenet kan doen.
bedankt voor alle antwoorden. Ik stel dat op prijs. Ik kan geen live zending bekijken (ook Een en Canvas niet). Dus ik veronderstel dat het probleem bij de TV box ligt.
@Scotbear schreef:bedankt voor alle antwoorden. Ik stel dat op prijs. Ik kan geen live zending bekijken (ook Een en Canvas niet). Dus ik veronderstel dat het probleem bij de TV box ligt.
Met de weinige informatie die we verkrijgen is het wat moeilijk om een correcte diagnose te stellen. Maar aangezien jezelf zegt om de Telenet TV Box al maanden in gebruik te hebben gaan we ervan uit dat je wel weet hoe je op de juiste HDMI bron moet schakelen enzovoort.
Je zegt dat het niet aan de coax kabel kan liggen maar heb je dit al eens getest? Gebruik eens een andere coaxkabel. Normaal gezien geeft de TV Box een melding wanneer de coaxkabel niet in orde is. Je verkrijgt dan de melding bij een live uitzending: "Sorry, we kunnen dit niet afspelen. Haal de coaxkabel uit je TV-box en de wandcontactdoos en sluit opnieuw aan". Verkrijg je ook deze melding?
Wat zie je bij je signaalkwaliteit staan? Deze kan je vinden via Instellingen > Systeem > Diagnose. Als er iets mis is met de coaxkabel dan kan daar de foutmelding 'CS2004' (Niet beschikbaar) of 'Slecht' staan.
Probeer ook eens het toestel uit te schakelen en terug in te schakelen. Aan de achterkant van de TV Box staat hiervoor een schakelaar.
Bedankt.
Diagnostiek zegt dat alles in orde is. Ik heb de TV box verschillende keren uitgeschakeld en een reinitialatie gedaan. De box heeft zelfs een nieuwe actualisatie van het systeem geïnstalleerd.
Ik heb ook een nieuwe coaxkabel gebruikt. Ik heb de modem ook uit en ingeschakeld.
- TV gids werkt
- opnemen werkt
- opnames bekijken werkt
ik weet echt niet meer wat te doen. momenteel de technische dienst van Telenet neemt geen oproepen alleen whatsapp
Het enige wat niet werkt is het kijken naar live televisie.
Het lijkt dat je al voldoende zelf hebt uitgetest en zoals je aangeeft werkte het al enkele maanden gewoon ervoor.
Moest je in staat zijn om nog naar een Telenet winkelpunt te kunnen gaan dan kan je daar je toestel gaan omruilen. Het enigste wat je wat moet hopen is of er op die locatie nog voldoende voorraad is van de TV boxen. Je kan eventueel op voorhand eens bellen hiervoor.
Zij zullen kortstondig je toestel even testen en als blijkt dat deze inderdaad niet naar behoren werkt krijg je een gratis omruiling.
Ok. Hartelijk bedankt. Dat zal ik doen.
Vandaag nieuwe tv-box gaan halen en abonnement laten veranderen van oude Whoppa naar All-Internet + TV Iconic, en heb zelfde probleem ondervonden.
Alles werkt, behalve live tv kijken.
Ik kan dus alles kijken via app van Netflix, Prime, Youtube etc .... kan programma's opvragen via Streamz.
Wanneer ik de EPG (electronic program guide) open en ik éénder welk kanaal selecteer, zie ik een melding onderaan het scherm dat ik moet abonneren om het kanaal te kunnen kijken.
Mag ik er vanuit gaan dat er iets misgelopen is bij het overzetten van mijn oude formule naar de nieuwe?
Kun je bv eens testen via telenet tv app op een toestel dat je zo wel kan kijken?
Als je op Mijn telenet kunt (ik bv kan maar pas om 8u deze ochtend erop vanwege werken) kijk dan eens of er in je abbo tv iconic inzit?
Zowizo zou ik een prive berichtje sturen naar telenet fb of whatsapp. Zij kunnen dit direct nagaan, en indien nodig rechtzetten.
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.