Beantwoorden
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

TV box start niet op

Allen,

De laatste twee dagen start één van mijn tv boxen niet meer op. Lampje staat wel in standby modus, maar als je hem wil aanzetten reageert hij niet op de afstandbediening, alsook niet op de aan uit toets. 

Heb dan gisteren (bij de eerste keer vastlopen) een factory reset gedaan in de hoop dat het probleem opgelost was. De rest van de dag liep het goed, tot vanmorgen, dan reageerde hij weer op niks meer.

Heb hem dan enkel vanachter aan en uit gezet, en toen werkte het weer.

 

Nog iemand met dit probleem?

 

Marc

0 Likes
21 reacties
Ex-Netweter
 

TV box start niet op

@marc1201 staat hij bij systeem instellingen op eco start, want daardoor lees ik al en toe problemen, ik heb hem standaard staan en blijf er af tot nu toe geen opstartproblemen.

Jos

TV box start niet op

@marc1201 mark probeer ook eens alle batterijen er uit, even wachten en terug er in, het is misschien niet de tv box maar de afstandbediening.

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

TV box start niet op

@Ex-Netweter nee hij staat zelfs op snelle start. Ik heb deze in het weekend willen resetten, in de hoop ook het synchronistatie probleem op te lossen van ondertitels en geluid, zoals bij sommigen, maar blijkbaar waren mijn handen niet groot genoeg om op de drie toetsen gelijk te drukken. Heb dan waarschijnlijk op twee toetsen gedrukt waarna de afstandbediening om één of andere reden begon te piepen. De dag nadien start die ineens niet meer op. 

Factory reset dan gedaan in de hoop het probleem op te lossen, maar helaas.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV box start niet op

dat piepen heeft te maken met afstandbediening zoeken, u had dan ok moeten drukken op de afstandbediening, u hebt waarschijnlijk enkel op de + van de tv box gedrukt dan piept de afstandbediening, en dan moet u ok drukken, u hebt dus waarschijnlijk niet gereset, probeer anders de handeling afstandbediening zoeken eens terug te doen.

0 Likes

TV box start niet op

@marc1201 ik geef deze tekst even mee, maar ikzelf zie da ook ni goe zitten om 3 knoppen gelijk in te drukken, ik zou er dan een 2de persoon bijhalen, maar waarom reset u niet via de instellingen, dat is de simpelste, dat is ook het enige wat ik ooit heb gedaan.

de tekst

Het is voldoende om de knoppen ingedrukt te houden, totdat de LED van de aan/uit knop vooraan op de TV-box wit wordt en begint te knipperen. Vlak na reset is deze namelijk eerst oranje en na een aantal seconden (volgens mij 10 ongeveer) wordt deze terug wit en begint de LED te knipperen. Dat is het moment dat je alle knoppen mag loslaten. Enige waar je op moet letten is dat je de LED nog kan zien (gezien dit ook één van de knoppen is dat je moet indrukken).

 

Er zijn trouwens 3 soorten van reset:

  • Reset via het instellingen menu
  • Factory reset > 3 knoppen vooraan tezamen ingedrukt houden (+ - en aan/uit)
  • Factory reset incl. vernieuwen van alle rechten > 2 knoppen vooraan tezamen ingedrukt houden (- en aan/uit)

Hopelijk lukt het zo!

Jos

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

TV box start niet op

@Ex-Netweter Bedankt maar deze manieren kende ik al. Heb met telenet gebeld en ze bevestigen dat dit probleem bij sommige boxen opduikt. Wordt aan gewerkt, maar ondertussen telkens een reset doen zeggen ze zolang het niet opgelost is.

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

TV box start niet op

@marc1201 Je moet echter geen volledige reset doen wanneer zich dit voordoet..

 

Gewoon even de schakelaar aan de achterkant uit & aan zetten zou voldoende moeten zijn om je box terug te booten.

Het issue is inderdaad gekend en zal in een van de komende nieuwe versies opgelost zijn.

marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

TV box start niet op

@Arne94 ja ik weet het, het is tot nu toe 2x voorgevallen dat hij niet meer reageerde.. Dan ineens weer alles normaal.. Strange. 

0 Likes
Arne94
Freshman Meerweter
Berichten: 49
Smartlock Warming up? On a roll... De 3 wijzen!

TV box start niet op

@marc1201 Dat is al best vaak. Met wat geluk zie je het niet meer tot de nieuwe versie er is waarin dit gemaakt is.. En als je het nog zou zien weet je nu in ieder geval hoe je het makkelijk kan oplossen! 🙂

 

EDIT: ben je zeker dat jou box niet op Eco-start stond? want volgens mij kwam dit probleem enkel voor op die modus..

0 Likes
marc1201
Freshman Veelweter
Berichten: 173
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

TV box start niet op

@Arne94 denk het niet, denk zelfs dat na een reset, hij standaard op normaal staat. Ben wel niet 100% zeker.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV box start niet op

@marc1201 @Arne94 ik begin te denken dat die conflicten aan play more liggen of de apps, ik heb play more niet gewild ook al was het gratis, en ik heb al die opstart problemen niet, ook kan ik 4K instellen, wat veel niet kunnen (ik weet dat er nog geen 4K is, maar kan het wel l) en dan wazig beeld enz heb ik ook geen last van, hout vasthouden...

Jos

0 Likes
filleken
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

TV box start niet op

Heb hetzelfde probleem. Ik neem er gewoon de afstandsbediening van de tv bij.

0 Likes
Etienne1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV box start niet op

Ik heb een tv box en ben zéér tevreden van het beeldkwaliteit. Ongelukkiglijk start deze niet op de volgende dag en moet ik hem elke dag "resetten" met het schakelaartje achterop. Ik heb al 4 Telenet techniekers gehad maar dit heeft niet geholpen. Mijn laatste tv box update is 4.16 en mijn bedrading is als volgt: tv box verbonden met het internet bedraad vandaar gaat een HDMI kabel naar mijn Samsung-soundbar HDMI 1 Vandaar gaat de uitgang v/d soundbar via HDMI (ARC) op de "One connect box" van mijn Samsung tv Q9 model. Mijn soundbar is het type MW950N en mijn tv is QE65Q9FN beide toestellen zijn Samsung. Wat kan het probleem zijn?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV box start niet op

@marc1201 

Hier ergens recent gelezen dat de volgorde van aansluiting omgekeerd zou moeten zijn bij een Samsung.

Eventueel eens veranderen.

Ik steek er geen hand voor in het vuur.

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes