Beantwoorden
Veerlev
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet TV-app in Frankrijk

Sinds een kleine 2 weken kunnen we geen tv meer kijken via de tv-app in Frankrijk via wifi (foutboodschap ‘Deze video kan niet worden afgespeeld. 2004 ) Via mobiele gegevens lukt het wel. We hebben dit op meerdere toestellen geprobeerd, maar het lukt niet. Via de telenet.tv website op de desktop gaat het ook niet. Andere apps (netflix, vrtmax) werken wel via wifi.

Ik zie dat er nog mensen een gelijkaardig probleem hebben (Tenerife)? Kan dit een algemeen probleem zijn? Ik heb even gegoogled en Ziggo lijkt een tijd geleden een gelijkaardig probleem te hebben gehad https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Ziggo-GO-werkt-niet-meer-overal-in-het-buitenland/td-p/993578

Heeft iemand enig idee of ik dit zelf kan oplossen? Want de Telenet helpdesk lijkt op dit moment wat overbevraagd…

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: TV-app in Frankrijk

0 Likes
4 reacties
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Telenet TV-app in Frankrijk

probeer eens met de gratis 1.1.1.1 app of een alternatief in te schakelen tijdens het kijken

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet TV-app in Frankrijk


@Veerlev  schreef:

Sinds een kleine 2 weken kunnen we geen tv meer kijken via de tv-app in Frankrijk via wifi .

Via mobiele gegevens lukt het wel. 


Blijkbaar een geo block op buitenlandse IP's. Dat kan alleen Telenet oplossen!

Dat het wel mobiel werkt, is omdat je via 4G een IP adres krijgt van jouw Belgische provider

Veerlev
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet TV-app in Frankrijk

Dank u Thomas!

Met de 1.1.1. lukt het inderdaad wel om te kijken! Het probleem is nu dat casten (via Chromecast) niet lukt, terwijl die 1.1.1. app opstaat. Ik vermoed dat dit logisch is (ben een leek op dit vlak)? Ken je toevallig een eenvoudige manier om dit toch te laten werken?

Ik hoop nog steeds dat Telenet dit probleem zelf oplost, maar het lijkt toch lang te duren...

0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Telenet TV-app in Frankrijk

de app bestaat ook voor windows, daarbij zal het casten naar wifi misschien wel nog werken als de computer bekabeld online is -> het legt een tunnel naar 1.1.1.1 dus via wifi casten met de gsm terwijl deze enkel 1 beveiligde verbinding maakt, over deze wifi, , en hierdoor lokaal niet bereikbaar is, zal per gsm niet lukken want de wifi is van alles ' afgesloten' omdat hij getunneld is tijdens gebruik. via de computer app zal het de lokale (wifi) netwerk wel nog bereikbaar houden voor communicatie denk ik als hij bekabeld aangesloten is ( computer app en gsm apps zijn hier instelbaar met een hostadressenlijst maar ik gebruik de per cloudflare inlogportaal configureerbare zero trust versie van de app) , ben er niet zeker van dat dit in de normale 1.1.1.1 warp app ook instelbaar is . mogelijks werkt het casten per computer ook als deze aan wifi hangt en je cast naar wifi. je kan lokale netwerkadressen uitsluiten in de app zodat hij voor deze de tunnel niet gebruikt bij gesplitste tunnels uitsluitendenk ik  maar ben niet zeker warp.png 

0 Likes