Beantwoorden
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

VTMGO installeren op de Telenet TV box of Digicorder

Op vraag van en dame van 82 die graag via VTMGO naar series en films wil kijken zoek ik de allereenvoudigste oplossing.

Ik denk aan de nieuwe telenet decoder? Als Netflix daar als app kan bekeken worden,  kan dan ook VTMGO?  Ik denk dat deze app onlangs beschikbaar is gekomen op android televisies?

 

Alternatief en aardig wat duurder is een smart-android TV waar uit de playstore apps kunnen geinstalleerd worden. Ik heb gezien dat Netflix, Youtube en ook VTMGO geen probleem zijn...

 

Enige ervaringen van gebruikers hier?


Alvast bedankt,

 

Karel Claessens
0 Likes
6 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

VTMGO installeren op de Telenet TV box of Digicorder

Hey @karelclaessens ,

 

Je kan de VTMGo app niet installeren op een Telenet decoder (ook niet de nieuwe TV-box). Enkel de apps die Telenet op de TV-box plaatst, zijn beschikbaar.

 

Ik weet niet goed hoe goed de 82-jarige om kan gaan met de TV, maar misschien een optie om te overwegen is een Chromecast als ze een smartphone zou hebben of een Android TV box (daar zijn er verschillende op de markt in verschillende prijsklasses).


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

VTMGO installeren op de Telenet TV box of Digicorder

Ik heb ook aan chromecast gedacht maar ze heeft geen smartphone.

Bovendien is er geen "cast-coon" bij vtmgo zoals bij youtube of vrtnu. en moet ge de tab casten wat niet altijd vlot verloopt.

Een vriendin van haar zou via een "bakje" (whatever dat is) vtmgo kunnen kijken.

Ik kan alleen aan appletv denken wat toch ook weer een extra afstandsbediening betekent en bovendien heeft ze geen i-phone of i-pad...

Karel Claessens
0 Likes
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

VTMGO installeren op de Telenet TV box of Digicorder

Bakje is inderdaad wel cryptisch 😉

 

Je zou buiten Apple TV ook kunnen kiezen voor ShieldTV (Android) of Xiaomi Mi Box S (Android). Maar zonder extra afstandsbediening zie ik het niet direct uit mijn hoofd lukken.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

VTMGO installeren op de Telenet TV box of Digicorder

Dat zal ik zeker ook bekijken.  Anders gaat het richting een Sony Android-Smart tv.  Dat zou blijkbaar moeten lukken. 

Alvast bedankt om mee te denken.

Karel Claessens
0 Likes
FMisplon
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
π-DAY! Say what?! On a roll... De 3 wijzen!

VTMGO installeren op de Telenet TV box of Digicorder

VTM Go draait idd op Android TV als app.
Je kan idd een tv kopen met android tv als besturingssysteem, of zoals al eerder gesuggereerd een android tv box zoals de nvidia shield die ik zelf ook heb.  
VTM Go als Telenet TVBox app is vooralsnog niet beschikbaar, al lijkt me dat een kwestie van tijd... als je kijkt wat ze bij Ziggo (de NL-tegenhanger van Telenet) al aan standaard apps hebben staan op de box...  

karelclaessens
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Wereld gedichtendag On a roll...

VTMGO installeren op de Telenet TV box of Digicorder

Bedankt voor de hints...  Het wordt een nieuwe Android TV. De oude was ook al meer dan 10 jaar.

Karel Claessens