Beantwoorden
Swami_B
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Dat loopt vlotjes.

Van digibox naar Google Chrome Cast ipv TV Box

Hallo, ik heb thuis een gekochte digibox en gehuurde digicorder.  Nu zou ik graag overstappen naar een TV box voor de ene TV en op de andere werken met een Google Chrome Cast (om huur 2de TV box uit te sparen).  Of ga ik toch beter voor 2 TV boxen ?  Wat denken jullie ?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Van digibox naar Google Chrome Cast

0 Likes
3 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Van digibox naar Google Chrome Cast ipv TV Box

Koop gewoon een chromecast tv  zet er de app telenet tv op en test het  vind je het niets kan je ook nog voor de tv box zien

Nu zou ik het ruilen even uitstellen tot de kleine problemen opgelost zijn  bij telenet om het actieveren van de tv box

Ex-Netweter
 

Van digibox naar Google Chrome Cast ipv TV Box

Koop voorlopig één Chromecast met Google TV en zeg de gehuurde Digicorder op.

Ik denk dat je daarna snel een tweede Chromecast met Google TV zal willen. Je hebt tegenwoordig eigenlijk geen Telenet-hardware meer nodig.

De apps op Google TV zijn voldoende en naarmate je andere apps als VRT MAX, VTM GO, Netflix of Disney+ op Google TV gebruikt, zal je ook beginnen twijfelen of je de Telenet TV-app nog wel nodig hebt. Dan zal je inzien dat je Telenet TV volledig kan opzeggen. Internet is anno 2023 voldoende om alle tv-programma's die je wenst te kunnen zien.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Van digibox naar Google Chrome Cast ipv TV Box

Je schrijft al wat je wil doen en vraagt daar een advies over. Om je een deftige mening te kunnen geven zou je eerder je behoeften en wensen voor de toekomst moeten meedelen. Is er iemand in uw gezin die zeer gehecht is aan lineaire tv, iemand die minder goed mee kan met alle moderne snufjes? Dat zijn belangrijke punten.

Je kan redenen hebben om bepaalde zaken niet te willen die anderen mogelijk belachelijk vinden. Een voorbeeld: bij mij thuis wordt op drie tv-toestellen gekeken. Bij twee toestellen is er een Digicorder. In de drie toestellen steekt echter een CI+ (tv met een kaartje). Er wordt hier hoofdzakelijk lineair gekeken. Niemand hoeft te weten wat we kijken (is dat zo erg?, ja en neen, het bewijs volgt). Opnemen wordt gedaan van programma's die we toch rechtstreeks kijken en gewist zonder de opname te bekijken. We hebben zelden behoeft tot streamen. Dus behoeften en gedrag bepalen wat nodig is en wat niet.