24749
netweters
|
152309
antwoorden
|
20690
vragen
|
Hallo,
Sinds verleden donderdag hebben wij de nieuwe TVbox geïnstalleerd.
Als tester mogen wij bemerkingen geven om verbetering mogelijk te maken. Ik gaf mijn bemerkingen reeds via chat maar ik denk dat het interessanter is als iedereen kan lezen en meeschrijven aan dit verhaal.
De installatie:
- Bij de installatie werd het me al snel duidelijk dat er een nieuwe modem geïnstalleerd moest worden. Aangezien ik hier een modem only had hangen omdat ik mijn netwerk zelf wens te beheren met mijn Synology router kon ik de TV-box niet installeren. Op zich wel spijtig aangezien ik hier nu terug 2 DHCP's heb draaien. De Wifi van de nieuwe telenetmodem schakel ik uit.
First impression:
Het toestel is klein en neemt weinig plaats in. Hier is goed over nagedacht. De uitgangen achteraan zijn ook diegene die je nodig hebt. Niet meer of minder. De afstandsbediening ligt goed in de hand maar heeft geen stop-knop welke wordt gebruikt om tijdkijken te annuleren. Je dient hiervoor door te spoelen of via het menu naar "live kijken" te gaan.
TV kijken:
Wij merken op dat teletekst NIET beschikbaar is bij opgenomen programma's. Wat WEL beschikbaar is, is de optie "ondertiteling" welke in de software van de box zit.
Bij LIVE kijken kan je teletekst WEL aanzetten.
- Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn om opties toe te voegen bij de beeldscherminstellingen waarbij we zélf kunnen kiezen hoe groot we de text willen.
Snel kijken (afspelen X2) kan niet meer met geluid. Het geluid dat je snel afgespeeld hoorde is er niet meer bij de TV-box.
- Bij niet interessantere momenten, welke je wél wil horen is het soms handig om deze sneller af te spelen.
Het Menu:
Bij Play of bij Play more uitzendingen merken wij op dat de korte inhoud van afleveringen vaak ontbreekt of dat er een algemene text wordt geschreven.
Tot daar onze bemerkingen.
Wij hopen dat TELENET hier toch op 1 of andere kan aan tegemoet komen.
Jullie meningen ?
Groetjes
De meeste van de aangehaalde punten zijn in het verleden reeds aangehaald bij de netweters.
Misschien kan je vroeger gemaakte opmerkingen eens doornemen.
Vind je deze info niet kan je je best eens wenden tot Suzy.
Groeten
Als de opmerkingen dan nu terug komen ... wil dat dan niet zeggen dat er iets aan moet gebeuren ? Just saying 🙂
@Marcdewinter@ schreef:Als de opmerkingen dan nu terug komen ... wil dat dan niet zeggen dat er iets aan moet gebeuren ? Just saying 🙂
Let wel op: problemen die hier gemeld worden worden NIET meegeteld !
Je moet bellen, anders komt het niet in "een dossier"...
En het aantal dossiers beïnvloedt de prioriteit van de IT-jongens en meisjes.
Vandaag wel iemand aan de lijn gehad die "doorvroeg", opname van welke zender, wanneer opgenomen, wanneer storing.... gelukkig had ik iets op papiertje geschreven.