Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Verschillend geluidsterkte

Sinds enkele dagen de TV Box aan het testen.
Ik heb de TV Box via HDMI verbonden met een receiver en van daaruit via HDMI naar de TV
= zelfde als de vroegere digicorder

Met de digicorder stond het volume van de receiver op 20 om tv te kijken
Nu dien ik hem op 30 te zetten bij Live TV kijken. En maar op 15 bij een film uit de TV Theek.
Hoe komt het dat er zo'n verschil in zit?
Dan heb ik geen geluid uit de achterste surround boxen bij TV kijken, en bij een bestelde film wel.
Dolby staat aan op TVBox.

Iemand een oplossing voor deze problemen? 

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Verschillend geluidsterkte


@Ex-Netweter@  schreef:

Dan heb ik geen geluid uit de achterste surround boxen bij TV kijken, en bij een bestelde film wel.
Dolby staat aan op TVBox.

Iemand een oplossing voor deze problemen? 


Het verschil tussen de oude en nieuwe met betrekking tot Dolby. Bij de oude zette je deze optie op en op de filmkanalen of bestelde films waar dolby mee uitgezonden werd, kreeg je de echte dolby. Bij de andere zenders gaf je receiver waarschijnlijk "Pro logic" welke van een tweekanaals een meerkanaals maakt.

 

Nieuwe TV-Box. Als je hierbij Dolby opzet zal deze op elk kanaal dolby uitzenden en via je receiver gaat dit gewoon naar je luidsprekers. De zenders welke geen surround hebben zenden in Stereo uit (je zal merken dat je middenspeaker ook niet werkt). Doordat je receiver het bericht krijgt dat de Dolby gewoon dient doorgestuurd te worden zal deze het in stereo naar jouw speakers zenden.

 

Oplossing: Bij gewone zenders in de tv-box de Dolby uitschakelen en enkel bij bestellingen of prime kanalen het aanzetten.

Of kijken in de instellingen van je receiver of het mogelijk is dat als Dolby in stereo blijkt te zijn, dat deze er een Pro Logic van maakt.

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Verschillend geluidsterkte


@Ex-Netweter@  schreef:

Sinds enkele dagen de TV Box aan het testen.
Ik heb de TV Box via HDMI verbonden met een receiver en van daaruit via HDMI naar de TV
= zelfde als de vroegere digicorder

Met de digicorder stond het volume van de receiver op 20 om tv te kijken
Nu dien ik hem op 30 te zetten bij Live TV kijken. En maar op 15 bij een film uit de TV Theek.
Hoe komt het dat er zo'n verschil in zit?
Dan heb ik geen geluid uit de achterste surround boxen bij TV kijken, en bij een bestelde film wel.
Dolby staat aan op TVBox.

Iemand een oplossing voor deze problemen? 


Dit is inderdaad een bekend probleem, en er wordt aan gewerkt in een toekomstige software update. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

Verschillend geluidsterkte

@Ex-Netweterik wil nog eens extra benadrukken dat ik uw uitleg heel informatief vind, ik heb het gecopieerd en opgeslagen, ik wist wel dat ik soms geen geluid uit bepaalde boxen had en dacht dat de oude marantz de oorzaak was, nu mag ik nog even wachten met ne nieuwe of zelfs niet.

nogmaals uw duidelijke texst waarvoor dank.

 

Het verschil tussen de oude en nieuwe met betrekking tot Dolby. Bij de oude zette je deze optie op en op de filmkanalen of bestelde films waar dolby mee uitgezonden werd, kreeg je de echte dolby. Bij de andere zenders gaf je receiver waarschijnlijk "Pro logic" welke van een tweekanaals een meerkanaals maakt.

 

Nieuwe TV-Box. Als je hierbij Dolby opzet zal deze op elk kanaal dolby uitzenden en via je receiver gaat dit gewoon naar je luidsprekers. De zenders welke geen surround hebben zenden in Stereo uit (je zal merken dat je middenspeaker ook niet werkt). Doordat je receiver het bericht krijgt dat de Dolby gewoon dient doorgestuurd te worden zal deze het in stereo naar jouw speakers zenden.

 

Oplossing: Bij gewone zenders in de tv-box de Dolby uitschakelen en enkel bij bestellingen of prime kanalen het aanzetten.

Of kijken in de instellingen van je receiver of het mogelijk is dat als Dolby in stereo blijkt te zijn, dat deze er een Pro Logic van maakt.