Beantwoorden
PhilBaard
Professional Beetjesweter
Handje vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Voeding TV IP Box via TV

Ik heb nog een oudere TV box en overweeg over te schakelen naar de recentste. Ik houd niet van kabeltjesrommel en zou via wifi willen werken. Kan de IP TV Box via de USB aansluiting van mijn TV-toestel van stroom voorzien worden? 

0 Likes
21 reacties
PhilBaard

Voeding TV IP Box via TV

Ik kan bij deze proefondervindelijk bevestigen dat de TV Box IP netjes werkt met wifi en gevoed door de usb van mijn TV. 😎
(Samsung Qled)

Nu zal ik nog wel op zoek moeten naar een veel kortere hdmi kabel en usb kabel. Want het is nu een slangennest met de bijgeleverde kabels. 😅

luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Voeding TV IP Box via TV

Hdmi korter is geen probleem

Let wel op de usb kabel moet wel een super speed kabel is

0 Likes
PhilBaard

Voeding TV IP Box via TV

Dat zou je denken omdat dat op het labeltje staat aan het meegeleverde USB kebeltje. Een luxe / over qualified kabeltje dus😎

Terwijl bij de box specs “USB 2.0 Type B micro voor stroom en connectiviteit.” staat. En superspeed USB3 is🤓 Dat is wel backwards compatble. USB2 is max. 500mA maar nog voldoende voor de benodigde 4 à 6 Watt. De hogere mogelijke datasnelheid voor de kabel is voor mijn situatie (wifi) niet relevant.

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Voeding TV IP Box via TV

@luc55  schreef:

Let wel op de usb kabel moet wel een super speed kabel is

Super speed is alleen nodig als de USB kabel ook dient voor netwerk (als je de originele adapter gebruikt)

In het geval van de TS wordt dze alleen gebruikt voor voeding, m.a.w. je hebt een goede laadkabel nodig

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Voeding TV IP Box via TV

@PhilBaard  schreef:

USB2 is max. 500mA maar nog voldoende voor de benodigde 4 à 6 Watt.

USB2 is min. 500 mA (niet max 500mA). Zoals we op school hebben geleerd is Watt gelijk aan Volt x Ampère:

De enige reden waarom het dus werkt bij jou, is omdat de USB poort op jouw TV gelukkig véél meer dan 500mA levert 😊

Gezien we het hier hebben over 5 Volt (USB) heb je 800mA à 1200mA (1.2A) nodig om 4 à 6 Watt te kunnen leveren 🤔

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Voeding TV IP Box via TV

Max 4 watt gebruikt de stroomadapter uitgemeten

0 Likes
PhilBaard

Voeding TV IP Box via TV

Mijn TV toestel heeft twee USB aansluitingen van 5V. Eentje met 0,5 de andere met 1A (om een HD op aan te sluiten). Beide aansluitingen voldoen proefondervindelijk voor de TV box.😎