|
25.737
netweters
|
159.340
antwoorden
|
|
21.482
vragen
|
Hallo,
Mijn ouders hebben nog een digicorder die ik nu zou omruilen voor de nieuwe TV-box.
Mijn ma hoort minder goed dan mijn pa. Daarom dacht ik eraan om van de gelegenheid gebruik te maken om een bluetooth-transmitter via de optische uitgang op die TV-box aan te sluiten, zodat mijn ma via oortjes kan werken (terwijl mijn pa gewoon naar het geluid van de tv zelf kan luisteren).
Welke transmitter kunnen jullie mij aanraden (geen vertraging) ?
Het is geen BT toestel, maar ik heb voor mijn moeder indertijd deze hoofdtelefoon van Sennheiser gehaald:
https://www.sennheiser-hearing.com/nl-BE/p/rs-175/
Het basisstation dient om te laden en kan analoog of digitaal (optisch) aangesloten worden. Het geluid is uitstekend en je kan extra bas en/of (pseudo) surround instellen.
Op haar Philips TV kan je instellen dat het geluid via de hoofdtelefoon en de luidsprekers gaat.
Vandaag tv box gaan omruilen en installeren. Nu blijkt deze geen enkele aansluitingen meer te hebben (enkel hdmi en netwerkkabel).
Het wordt dus wellicht een bluetooth transmitter via usb poort op de tv zelf (moeder wilt oortjes, geen koptelefoon).
Als iemand iets kan aanraden, dan hoor ik het graag.
De koptelefoons van Sennheiser zijn o.a. ontwikkeld voor hardhorenden. De kwaliteit die ze bieden ga je volgens mij nooit krijgen met oordopjes. Misschien is dat toch iets wat je moeder moet overwegen.