Gelukkig Nieuwjaar!

Onze beste wensen voor iedereen! Hier blikken we even terug naar het afgelopen jaar en kijken we vooral ook uit naar een fantastisch 2026 met jullie op De Netweters.
Beantwoorden
JelleOSX
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Werkt CEC in twee richting op de nieuwe TV-box?

Vandaag de nieuwe TV-box geïnstalleerd (v4.42) en vlotjes gekoppeld aan mijn Samsung TV (Q80AA55TV) mét smart afstandsbediening. 

Deze werkt (anders dan sommige berichten hierover) trouwens ook prima met de TV-box.

Het enige wat me stoort: als ik de TV uitzet, dan volgt de TV-box niet.

Is dat een bug?

CEC staat actief op de TV én op de TV-box.

Ik moet nu telkens de Telenet afstandsbediening gebruiken om de box uit te schakelen. 

En wat ik me nog afvraag:

De sneeuw die ik zie op de achtergrond van de menu's: is dat een bug of hoort dat ook zo te zijn? 🙂

Greetz,

Jelle

0 Likes
3 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Jij gebruikt het systeem anders, dan wat Telenet wilt met het "koppelen" van de TV-Box met een toestel 🤔.

• jij wilt de afstandsbediening van de Samsung gebruiken om de TV-Box te bedienen.
  • de opzet van Telenet met het "koppelen" is om de TV te bedienen met de remote van de TV-Box.

Eens gekoppeld kan je:

1. met de Telenet TV-Box afstandsbediening het geluid van de TV regelen.
  2. met de Telenet TV-Box afstandsbediening jouw toestel in/uitschakelen.

Zo begrijp ik het ...

0 Likes
JelleOSX
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Ja dat klopt helemaal. 

Maar die Telenet afstandsbediening is zo'n verschrikkelijk lomp ding in vergelijking met de Smart van Samsung. 

Bij de Digicorder lukte het trouwens wel. 

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@JelleOSX  schreef:

Bij de Digicorder lukte het trouwens wel. 

Dat is de vooruitgang 🙂

0 Likes