Beantwoorden
Peter72
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

'Zender niet beschikbaar voor AirPlay' via TV-app

Iemand hetzelfde probleem, krijg steeds de melding ‘zender niet beschikbaar voor AirPlay’? 

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Probleem TV-app op Apple tv

9 reacties
Ex-Netweter
 

'Zender niet beschikbaar voor AirPlay' via TV-app

@Peter72 

Heb je de app geupdate? Er is sinds gisteren (wo 29/06) een nieuwe app.

De oude werkt niet meer!

https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-Telenet-TV-box-TV-app/De-vernieuwde-Telenet-TV-app/m-p/148238

0 Likes
Peter72
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

'Zender niet beschikbaar voor AirPlay' via TV-app

Hallo krijg volgende melding op mijn Appletv (zowel live kijken als terugkijk tv) en dit op alle zenders.

image.jpg

Tags (2)
0 Likes
MrTruong
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf!

'Zender niet beschikbaar voor AirPlay' via TV-app

Sinds de update heb ik dezelfde storing..

0 Likes
Peter72
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Netjes! Primeur! Pageturner!

'Zender niet beschikbaar voor AirPlay' via TV-app

Hoi, 

 

Bij mij raakte het opgelost door de AirPlay speakers (2 HomePods) af te koppelen (ttz even overschakelen naar de gewone audio uitgang), een programma op te zetten en dan weer de audio over te schakelen op de HomePods. Telenet bood geen oplossing enkel een technieker langsturen (😀) hopelijk testen ze beter hun aanpassingen voor een volgende update.

 

Peter

MrTruong
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf!

'Zender niet beschikbaar voor AirPlay' via TV-app

Dit heeft het inderdaad opgelost, dikke merci!

 

Nikvdw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

'Zender niet beschikbaar voor AirPlay' via TV-app

heb mij onlangs ook een Apple TV 4K (2021) aangeschaft en gebruik ook mijn Homepod mini stereo pair als soundbar voor men tv (via eARC).  Maar hierdoor krijg ik dus ook dezelfde melding en kan ik de Telenet TV app niet gebruiken…?

 

Heb geprobeerd om even terug te schakelen naar de TV speaker en dan werkt de app idd zoals verwacht, maar ik wil niet telkens omschakelen. Het was zelfs een heel gedoe om men sound terug werkende te krijgen (eARC is nog in beta op de Apple TV). 

Is Telenet op de hoogte van dit issue (want dit is het volgens mij wel)?

 

hopelijk leest iemand dit 🙂

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

'Zender niet beschikbaar voor AirPlay' via TV-app

@Nikvdw Telenet is op de hoogte, ik heb het zelfs rechstreeks aan de ontwikkelaar gemeld. Dat en de werking van homekit waardoor de app stilvalt zijn de problemen die op te lossen zijn. Blijkbaar zijn we als klant niet echt van tel, want ze doen er niks aan.

Al moet ik zeggen dat er de laatste tijd wel enkele van mijn puntjes zijn opgelost die ik doorgegeven had.

Ter info ik werk met twee OG homepods in sterio pair, maar Apple zou daar wijzigingen aanbrengen in te toekomst.

0 Likes
Nikvdw
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

'Zender niet beschikbaar voor AirPlay' via TV-app

@Christof75 Fijn om te horen dat je het hebt doorgegeven.

 

Eerlijk gezegd wist ik niet van het bestaan van de app tot ik de ATV4K gekocht had. Ik heb nog 2 ATV HD in huis met reguliere audio en geen tv box (zelfs 1 plaats zonder tv aansluiting) en daar komt de app wel goed van pas, maar daar zal het wsl wel goed werken!

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

'Zender niet beschikbaar voor AirPlay' via TV-app

@Nikvdw 

Ik gebruik mijn apple tv's wel met een vaste ethernetverbinding. Je kan ook verschillende profielen gebruiken binnen de telenet tv app, voor andere zendervolgordes en als je met verschillende mensen naar dezelfde opnames wil kijken.

Er zou ook heel binnenkort een nieuwe apple tv op de markt komen en ook een nieuwe homepod ter vervanging van de OG volgend jaar.

Op je 4K is het wel wa spelen nu airplay niet meer werkt maar hij blijft meestal redelijk zijn instellingen onthouden.

0 Likes