|
26.868
netweters
|
166.958
antwoorden
|
|
22.389
vragen
|
ik heb nog een digicorder.
op 1 oktober stopt de terugkijk-tv op de digicorders,en gaat de tv-gids maar 2 dagen meer vooruit in de tijd.
maar zal je na 1 oktober nog manuele opnames kunnen maken met een digicorder?
Dit is paniekzaaierij en nergens op gebaseerd.
Opnames op de Digicorder gebeuren op basis van een klok en vaste start- en stoptijden. Je kunt een opname via de EPG programmeren, maar intern gebruikt de Digicorder de tijdsaanduiding om de opname daadwerkelijk te starten en te stoppen.
Dat merk je bijvoorbeeld wanneer de EPG fouten bevat of het programmaschema op het laatste moment wordt gewijzigd. De opname wordt dan nog steeds uitgevoerd volgens de start- en stoptijden die bij het programmeren zijn vastgelegd.
@janne_man @Master-Magic Als je geen Digicorder hebt of niet snapt hoe die functioneert, hoef je voor mijn part niet meer te reageren. Ik blijf mijn Digicorder toch gebruiken.
@waterrat1978 schreef:Wat het opnemen betreft, het zal nog altijd gaan,
maar toch vrees ik dat sommige opnames nog geprogrammeerd met de volledige programmagids niet altijd zullen lukken.
=
wat bedoel je daarmee?
Dat er een subtiel verschil kan zijn tussen de huidige programmagids op de Digicorder (die via de utp-kabel komt) en de beperkte programmagids die met het dvb-c signaal meegestuurd wordt. Dit probleem kan zich enkel voordoen in de combinatiej geprogrammeerd met de volledige programmagids en opname met de beperkte programmagids. Dus een mogelijk overgangsprobleem.
Zolang de dvb-c zenders die in ons gezin bekeken worden beschikbaar blijven , blijven we Digicorder en CI+ gebruiken.