24751
netweters
|
152323
antwoorden
|
20691
vragen
|
Via Mailbox beheren (Mijn Telenet) kan ik aliassen aanmaken voor mijn primair telenetadres:
Ik wil een alias maken die niet @telenet.be als extensie heeft, maar mijn domeinnaam.
Kan dat? Zo ja, hoe doe ik dat?
Ik kocht mijn domeinnaam 10 jaar geleden bij Priorweb, werd nog niet overgezet naar Combell.
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dan kan je deze instellingen (sorry voor het Engels; hier is alles zo ingesteld) gebruiken:
Ik heb 2 mailboxen ingesteld. Eentje is postmaster@mijndomein. Daar komt de catchall in terecht in Thunderbird. Via Options > Account Settings > [account selecteren] Manage Identities kan je identiteiten/aliassen instellen. Komt er een mail op een bepaalde identity, dan wordt die automatisch gekozen als afzender als je die mail beantwoordt.
Dan heb ik een tweede ingesteld, spam@mijndomein. Daar forward ik (via de mail manager van Combell) alle adressen/aliassen die "verbrand" zijn. Waar dus spam op komt en waarvoor ik een andere alias heb aangemaakt, meestal zet ik er gewoon "2" bij. In praktijk merk je daar niet veel van, want die mails komen gewoon niet binnen in TB. Zo nu en dan bekijk ik de mails op die tweede account via webmail en dan verwijder ik ze, zodat de mailbox niet vol loopt.
Ok, heb ik gedaan, exact zoals in je screenshots.
Doeladres catchall heb ik aangepast naar postmaster@mijnnaam.
Alle mails @mijnnaam komen mooi toe in Thunderbird, mails verzenden lukt niet. Telkens zelfde error:
Doe ik wat fout?
@Helena2pt0 Heb je deze instellingen gebruikt bij uitgaande server:
Vermits het nu combell is kan je misschien deze proberen:
Dus in dit geval met SSL poort 465.
En niet panikeren als je afbeelding niet direct zichtbaar is. Die moeten eerst goedgekeurd worden door een moderator of Krak. En dat hangt ervan af hoe snel die wakker zijn. Maar meestal vrij snel.
Zeker niet smtp.telenet.be instellen, dat gaat niet werken. Beste is dat je voor elk account een uitgaande server instelt ipv een standaardserver voor alle accounts.
Ben je zeker dat je de juiste afzender hebt ingesteld? Dat moet immers die met jouw domein zijn, niet @telenet.be. Als je verschillende accounts hebt gesteld, dan krijg je in het From/Van veld een uitklapmenu waar je verschillende accounts kan instellen als afzender.
Edit: Ik heb juist nog eens in mijn eigen account gekeken en daar staat het volgende:
smtp-auth.mailprotect.be (465 SSL/TLS)
Maar maar mail.priorweb.be moet zeker werken, want die gebruik ik zelf. Normaal gezien zou smtp@domeinnaam ook moeten werken, maar dat vind ik niet meer terug in My Combell.
@sb Inderdaad, had er eerst niet opgelet op welke domeinnaam het was.
@Helena2pt0 Een mogelijke oorzaak kan ook zijn dat je paswoord geen leesteken bevat. Heb dit ondertussen al meerdere keren vastgesteld (ook bij andere providers) en vooral met die smtp dat je een paswoord moet instellen van:
- minstens 8 tekens
- minstens 1 hoofdletter
- minstens 1 kleine letter
- minstens 1 cijfer
- minstens 1 leesteken
Het is in orde!
Ik heb het even laten rusten, en toen ik hiernet nog eens probeerde te mailen werd een wachtwoord gevraagd (waarom eerder niet?), dat vulde ik in (het voldoet aan alle vereisten) en mijn mail vertrok, en kwam op z'n bestemming toe.
Heb het ook op mijn iPhone zo geregeld nu.
Ben jullie beiden erg dankbaar!