Beantwoorden
olipi
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

E-mail adres verplaatsen naar andere account

Kan je een bestaand telenet-mailadres verplaatsen naar een andere account/eigenaar, zodat je je bestaande account kan stopzetten en je mailadres kan behouden?

 

bvb jan.janssens@example.com verplaatsen naar een andere betalende telenetklant zodat je zelf bvb naar proximus kan overstappen en toch het bestaande adres kan blijven gebruiken?

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mail adres verplaatsen naar andere account

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-e-mailadres-verplaatsen-naar-andere-telenet-mailbo...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

E-mail adres verplaatsen naar andere account

@olipi Dat kan inderdaad, zoals in de link staat die in @sb zijn antwoord staat.

 

MAAAAR denk eraan dat je al je mails kwijt bent als je dat doet! Het enige wat je overzet bij de procedure is de alias van de mail, en niet de ganse mailbox. Maak dus eerst een export van de oude mailbox en importeer die daarna in de nieuwe. Anders ben je gezien.... 

Er is hier onlangs nog een discussie geweest van iemand die dit ondervonden heeft.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GwennD
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
O dierbaar België.. It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

E-mail adres verplaatsen naar andere account

@BertXL, door een export (en daarna import) van de mailbox te doen, raak je niets kwijt? Met zekerheid? 

Zou u kunnen uitleggen (of een betrouwbare link doorsturen) over hoe dit gedaan moet worden? 

 

Alvast bedankt! 

 

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

E-mail adres verplaatsen naar andere account


@GwennD@  schreef:

@BertXL, door een export (en daarna import) van de mailbox te doen, raak je niets kwijt? Met zekerheid? 

Zou u kunnen uitleggen (of een betrouwbare link doorsturen) over hoe dit gedaan moet worden? 

 

Alvast bedankt! 

 


@GwennD Dat hangt er van af welke mail tool je gebruikt.

In Outlook 2016 is het: File>Open & Export> Import/Export

Dan kies je Export to a file, Outlook data file (pst), en dan kies je de volledige mailbox, en zorg je dat "Include subfolders" zeker aangeklikt staat. Op die manier ben je zeker dat alles mee bewaard wordt.

 

Bij outlook Webmail, kan je op de Preferences tab klikken en dan staat er links in het lijstje ergens "Import/Export" , maar daar zie ik niet de optie om mails te exporteren, enkel kalender en contacts.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mail adres verplaatsen naar andere account

@GwennD

 

Je zou ook gewoon Mozilla Thunderbird kunnen installeren en al die e-mails binnenhalen. Met TB ben je quasi 100% zeker dat je van alle mails een backup hebt. Die staan dan in een Profile folder.

 

Via POP haal je al die mails binnen en daarna kan je, als je wil, IMAP instellen voor de nieuwe account. Op die manier krijg je ze verhuisd naar de nieuwe gebruiker/account.

 

Ik weet dat het nogal omslachtig is, maar het is zeker effectief.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.