Beantwoorden
a000907
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! En we zijn vertrokken!

E-mailaccount installeren op nieuwe iMac

Sinds ik uiteraard mijn Telenetaccount heb geïnstalleerd op mijn nieuwe iMac, moet ik altijd een keuze maken bij het verzenden van een email. Binnenkomende gaat wel zonder problemen.

Meestal lukt dat verzenden na die keuze, maar nu al helemaal niet. Ik zoek op mijn andere appeltoestellen (iPhone, MacBook, iPad...) en zie daar soms voor verstuurde emails imap.tele... of smtp.tele...

Wat is het nu eigenlijk, en hoe kan ik er voor zorgen dat het juiste geïnstalleerd wordt zonder dat ik daar iets moet van kennen.

 

0 Likes
3 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

E-mailaccount installeren op nieuwe iMac

@a000907 

Probeer dit eens,

email Server instellingen telenet imap.jpg

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

E-mailaccount installeren op nieuwe iMac

  1. Het gaat hier dus over jouw e-mail? Dan kan je best de titel van de topic wijzigen naar "E-mail account instellen op nieuwe iMac" ipv "internet account".
  2. Gebruik voor inkomende mail "IMAP" (imap.telenet.be, poort 993, beveiligingstype SSL), en voor uitgaande mail "SMTP" (smtp.telenet.be, poort 587, beveiligingstype TLS, autenticated SMTP).
  3. Doe dit op al uw toestellen

zie ook: E-mail instellen (telenet.be)

dannyro
Professional Meerweter
Berichten: 126
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

E-mailaccount installeren op nieuwe iMac

Bij mail -> voorkeuren -> accounts -> Telenet Imap (zo noemt mijn account) -> server uitgaande e-mail. Rechts van dat balkje klikken en dan zie je de uitgaande servers. De juiste aanvinken en klaar. Succes.

0 Likes