Beantwoorden
krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

E-mailadres eigen domein bij Telenet

Momenteel heb ik website en e-mail bij een hosting firma. Deze wordt me te duur en de website is niet meer nodig.

Ik zou mijn domein naar Telenet willen transfereren omdat ik enkel nog e-mail nodig heb maar heb een paar vragen:

- krijg automatisch een mailbox of moet ik een alias aanmaken bij een bestaand e-mailadres?

- kan ik dan met dat emailadres met eigen domein ook e-mails versturen met een eigen mailserver? Via relay dus.

Ik heb dus een business abonnement voor alle duidelijkheid 

 

Titel gewijzigd door Kevin (mod) I Vorige titel: E-mailadres eigen domein bij telenet

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

E-mailadres eigen domein bij Telenet

Je kan ook hier gaan bvb. 1.21€ per maand inclusief BTW exclusief domeinnaam (meerdere mailboxen trouwens). Ik vrees dat je bij Telenet niet gaat terechtkunnen voor enkel een domein en een mailbox. Bij een andere provider heb ik uitgebreide site mogelijkheden, inclusief mailboxen en domeinnaam  voor maximum 140€ per jaar. En het kan goedkoper.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
krism23
Professional Beetjesweter
Berichten: 12
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

E-mailadres eigen domein bij Telenet

Ondertussen ontdekt dat bij het abonnement dat k heb, ook een gratis domeinnaam bij zit. En dan kan ik een alias aanmaken met dat domain.

Enkel werkt de pagina om het domain over te zetten naar telenet niet :-(.

Wachtend op de klantendienst nu, en vooral hopen dat ze het goed doen.

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

E-mailadres eigen domein bij Telenet

@krism23 Als je bedoelt dat er bij je Telenet abonnement een domein bijzit, dan hebben ze je slecht geinformeerd. Voorlopig is dat wel zo, maar iedereen die een domein heeft bij Telenet heeft vorige maand een mail gekregen dat die diensten volgend jaar stopgezet gaan worden. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe host en aan het uitzoeken hoe ik mijn domein kan overzetten...

 

Mischien kan je toch best nog even opnieuw bellen met de klantendienst.

 

Of lees hier al eens:

https://www.netweters.be/t5/E-mail/Stopzetting-e-maildoorverwijzing-naar-Telenet-mailbox/m-p/134738

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Hoe-domein-verplaatsen-van-Telenet-naar-e...

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.