Beantwoorden
MarijkeLeysen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

E-mails verdwenen! Nergens Back up te vinden??

Hallo iedereen,

 

een paar dagen geleden ontving ik een email van Telenet ivm de aanpassing van de instellingen qua spammail.

 

Aangezien mijn huidig emailadres nog onder de account van mijn vader stond, was ik voor dit e-mailadres slechts een subgebruiker en kon ik deze instellingen niet aanpassen. In dit bericht stond dat het e-mailadres uit de account (van mijn vader) kon verwijderd worden en dan kon ik dit bij mijn eigen account toevoegen.

 

Hierbij is het fout gelopen. Ik kon mijn e-mailadres niet toevoegen aan mijn account omdat dit al bestond en kon ook niet meer inloggen op dit e-mailadres. Naar telenet gebeld en ze hebben het e-mailadres wel opnieuw kunnen vrijgeven waardoor ik het terug kan gebruiken (mails ontvangen en versturen)

 

MAARRRR mijn bestaande e-mails, mappen en contacten zijn verdwenen!!

Dit is gebeurd zowel in mijn vast e-mailprogramma (Mail van Apple IPad) als in webmail.

 

Is er dan nergens (automatisch) een Back-up opgeslagen van bestaande data? Volgens de telefonist van de klantendienst niet... (Hiervoor had men dan wel eerst mogen waarschuwen, dan had ik zelf wel eerst een Back-up gemaakt! Smiley Boos

 

Wie kan mij helpen aub?

alvast bedankt!

 

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mails verdwenen! Nergens Back up te vinden??

Ik vrees dat je hier niet veel aan kan doen. Misschien een waterkansje: ik weet dat iPad een backup maakt als die verbonden wordt met de computer. In dat geval staan de mails (of een deel ervan) misschien in die backup, maar of je die terug zal kunnen ophalen... Je mail is ingesteld op IMAP en ik verwacht dat die mails verdwijnen van zodra je verbinding maakt met de server. Dus misschien een backup terugzetten, maar eerst de verbinding met Internet uitschakelen?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

E-mails verdwenen! Nergens Back up te vinden??

@MarijkeLeysen

Ik heb dit ook ooit gedaan bij de overgang van mijn privé account naar mijn zakelijke account. Mij hebben ze toen wel verteld dat ik mijn mails kwijt ging zijn als ik mijn account overzette. Maar ook dat de oude mails wel degelijk een tijd (1 jaar dacht ik?) bewaard worden. Maar je nieuw email adres is natuurlijk niet hetzelfde als je oud email adres (ook al noemt het hetzelfde).

 

Wat je eventueel zou kunnen proberen, is om je email adres terug aan te maken onder de account van je vader (als dat nog lukt), zien of de mails daar nog staan, dan al de mails daar exporteren naar PST files (of iets dergelijks) en dan de procedure opnieuw beginnen om je mail over te zetten naar jouw account.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Knitemare
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

E-mails verdwenen! Nergens Back up te vinden??

Beste,

 

Door het verwijderen/verplaatsen van de mailbox worden inderdaad alle mails verwijderd. helaas is er geen mogelijkheid voor om deze terug te kunnen krijgen. Vaker zou dit ook vermeld moeten staan.

Ook al contacteer je telenet. Deze geven aan dat ze niet terug te krijgen zijn.

Jelmer
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

E-mails verdwenen! Nergens Back up te vinden??

Had je vroeger een lokale mail client met imap.telenet.be bvb outlook? Dan heb je in principe nog een copy van de laatste toestand van je mailbox. 

Er is echter geen manier om die te openen in outlook. Maar er zijn wel betalende tools om die te converteren naar een outlook pst archive  bestand. En dat kan je wel openen. Ik heb het ooit zo gedaan en in mijn nieuwe mailbox geladen. 

Ik vermoed dat het voor andere toepassingen analoog is. 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarijkeLeysen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

E-mails verdwenen! Nergens Back up te vinden??

Hoi Bert,

 

Nee, geprobeerd en dit gaat niet, spijtig genoeg, maar toch bedankt voor de tip!

0 Likes
MarijkeLeysen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

E-mails verdwenen! Nergens Back up te vinden??

Nee, spijtig genoeg had ik geen outlook. Ik had wel een apart emailprogramma op onze Ipad, maar wij hebben geen Imac computer dus ik kan deze ook niet koppelen zoals iemand anders hierop replyde...

 

ik heb dus gewoon pech denk ik.

 

toch merci voor de tips iedereen!

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

E-mails verdwenen! Nergens Back up te vinden??

Je hebt geen Mac nodig om je iPad te koppelen. Onder Windows lukt dat net zo goed met iTunes.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

E-mails verdwenen! Nergens Back up te vinden??

Je zou dit kunnen proberen, dan heb je in elk geval al een backup zitten in iTunes:

http://iosguides.net/backup-ipad-computer/

 

En hier heb ik ook iets gevonden: https://discussions.apple.com/thread/2757070

1) sign up for a Gmail account

2) open the mail icon on iphone

3) Click edit on top right

4) Move the emails over to one of the Gmail folders

5) login to gmail on PC

6) using the select all function and forward it back to your email

7) There!! you now have the emails on your pc and you did it without forwarding each of them one by one.

 

en ook dit:

 

https://imazing.com/guides/how-to-transfer-iphone-ipad-or-ipod-touch-contacts-to-your-mac-or-pc-comp...

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes