Beantwoorden
daywalker_be
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Sinds enkele weken krijg ik gigantische hoeveelheden ongewenste email in mijn postvak in.  Ik stelde al regels op om deze allemaal automatisch te laten verplaatsen naar de prullenbak en te laten verwijderen maar om de zoveel tijd verandert de afzender waardoor ik telkens opnieuw de regels moet vernieuwen. 

Vandaag stonden alweer 47 mails in mijn inbox en het was pas 10 uur.

Iemand enig idee waar ik de oorzaak hiervan moet zoeken? Bij mijn weten heb ik dit emailadres niet opgegeven voor dergelijke mailings met een zeer uitgebreide verscheidenheid aan onderwerpen.

 

Afmelden op de mails lijkt me niet te lukken.

ongewenste mail.png

0 Likes
15 reacties
eltee
Freshman Meerweter
Berichten: 68
De vlam zit erin. My smart Valentine Goed bezig! Dag van de Chocolade

Gigantische hoeveelheden ongewenste email in postvak in

Je huidige emailadres ( persoonlijke login ) verwijderen gaat inderdaad niet, Telenet gebruikt dit om jou berichten te sturen ( aanrekening, enz.. ).

 

Ik heb het opgelost zoals janne_man om 15:16 u aangeeft, nl.

1. Maak een alias

2. Maak deze alias je persoonlijke login

3. Je oude login wordt nu automatisch een alias

4. Verwittig al je correspondenten

5. Wacht voldoende lang tot je zeker bent dat al je correspondenten je nieuwe adres gebruiken

6. Dump je alias met je oude login

7. Zorg dat je email-adres niet in handen van spammers geraakt, o.a. door volgende tips:

 

Tip: maak het gedeelte voor @telenet.be in je nieuwe login iets exotisch zodat spammers dit al veel moeilijker kunnen raden.

Tip: laat je email-adres niet her en der achter, bezorg het enkel aan je correspondenten.

Tip: zorg dat je email-adres niet klakkeloos op allerlei sites te lezen valt.

Tip: gebruik een wegwerp adres om iets te bevestigen of maak hiervoor een account aan bij één van de grote email-providers (Gmail heeft een prima spamfilter !) Gebruik dit dan ook voor niet-essentieel mailverkeer.

Tip: leer je correspondenten om bulk-mail te verzenden met bcc.

 

Op die wijze ben ik nu al meer dan 2 jaar spamvrij.