Beantwoorden
TELENJET
Professional Beetjesweter
Berichten: 16
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

Telenet webmail : unwanted of spam

Hallo,

 

Bij telenet webmail heb je bij 'acties' onder andere de keuze tussen unwanted of spam.

Maar wat is nu eigenlijk (technisch) het verschil tussen die twee?

 

Maw wat klik ik best aan om te voorkomen dat deze ongewenste spam en alles met de zelfde domeinnaam nog binnenkomt.

 

Bedankt voor de info

 

0 Likes
16 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet webmail : unwanted of spam

@TELENJET 

Ik weet niet waar in Webmail een actie is met keuze tussen onder andere unwanted of spam.

 

Met ongewenste mail wordt doorgaans spam bedoeld. Bij Telenet is er automatisch een spam folder naar waar je de ongewenste mail kan verplaatsen of automatisch laten inkomen. Het is echter zo dat sommige e-mailprogramma's (smartphone, tablet, ...) een folder hebben met als naam Ongewenst.

Door het synchroniseren met webmail en andere toestellen kan je uiteindelijk op al je toestellen beide mappen hebben. Doorgaans kan dit voorkomen worden met de juiste instellingen, maar die zie je niet gemakkelijk en dikwijls te laat. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet webmail : unwanted of spam

@TELENJET  Bij webmail is het zo dat als je mails naar de spam verwijst, dit automatisch opgepikt wordt door Telenet. Hoe ze dat beoordelen, daar heb ik geen weet van maar ik heb al opgemerkt dat daar soms binnen de 24 tot 48 op gereageerd wordt. Vooral bij phishing mails wordt alert gereageerd. Maar deze stuur ik sowieso altijd door naar verdacht@safeonweb.be en abuse@telenet.be. En duid ik uiteraard ook aan als spam.

Ik moet toegeven dat het de laatste tijd vrij rustig is op dat gebied, het is ooit een tijdje erger geweest. Afkloppen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Java
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet webmail : unwanted of spam

Sedert gisteren komt er toch heel wat spam weer door, heb ik de indruk.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet webmail : unwanted of spam

Klopt, het is al een dag of 3. Komt zogezegd van @secure.norton.com. Alle grote winkels, wasmerken enz. zijn al gepasseerd. Ik vrees dat ze bij Telenet op halve kracht draaien wegens de feestdagen en er daarom zo traag wordt gereageerd.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Java
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet webmail : unwanted of spam

Het is vanochtend weer van dat. Alle spam passeert de spamfilter van telenet...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet webmail : unwanted of spam

@Java 

Dan moet je toch wat meer informatie geven. Bovendien is het onmogelijk om alle spam tegen te houden. 

0 Likes
Java
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet webmail : unwanted of spam

Meeste komen zogezegd van @secure.norton.com. Er wordt veel tegengehouden door de spamfilter, maar er geraakt toch ook wel wat door. Ik open dan meestal mijn webmail en verplaats de mails (zonder te openen) naar de spamfolder. Ik hoop dat dat de spamfilter helpt?

0 Likes
Java
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet webmail : unwanted of spam

De mails komen in realiteit evenwel van een domein eindigend op .xyz. Tientallen mails weer deze ochtend, waarvan er een deel door de mazen van de spamfilter glipt.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet webmail : unwanted of spam


@Java  schreef:

Meeste komen zogezegd van @secure.norton.com. Er wordt veel tegengehouden door de spamfilter, maar er geraakt toch ook wel wat door. Ik open dan meestal mijn webmail en verplaats de mails (zonder te openen) naar de spamfolder. Ik hoop dat dat de spamfilter helpt?


Dat doet je goed.

Je kan zelf regels maken in de webmail van Telenet. Kijk naar een gemeenschappelijk kenmerk van spams die nu nog in de inbox komen en maak hierop een regel. Als de meeste van domein .xyz komen maak je een regels als afzender bevat .xyz verplaats naar spam folder.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet webmail : unwanted of spam

Ik vermoed dat er zowel bij Telenet of bij safe on Web momenteel op halve kracht gewerkt wordt. Meestal wordt dit rapper opgevolgd. Ondertussen heb ik al 100 den mails van het genoemde mailadres in de spamfolder gezet. Daarnet nog van 1 nacht een stuk of 15. Ze zullen maandag werk hebben bij Telenet om bepaalde IPadressen te blokkeren. Sinds 31/12/2019 heb ik 562 spam berichten. Ik denk dat er daar een server 24 op 24 staat te zenden. Eigenlijk zou er een systeem moeten bestaan dat al die berichten terug gestuurd worden zodat hun server blokkeert.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Telenet webmail : unwanted of spam

Hier exact hetzelfde probleem

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telenet webmail : unwanted of spam

Rond de jaarwisseling heeft Telenet (abuse team) de spam filter laten aanpassen. Maar het afgelopen weekend hebben ze opnieuw een aanval moeten verwerken. Tegen maandag 12:00 was de spamfilter terug aangepast. Ook de provider van de afzender van deze mails werd gecontacteerd om de nodige acties te ondernemen.

 

Blijf dit soort mails zeker markeren als spam in Telenet Webmail en doorsturen als bijlage naar abuse@telenet.be! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Doggy
Professional Weetjesweter
Berichten: 50
Smile! De vlam zit erin. On a roll... Tien op tien!

Telenet webmail : unwanted of spam

Spam blijft hier binnenkomen, dagelijks 10 a 40. Gaan wel naar mijn map spam maar wel erg vervelend.Regels maken lost niets op want adressen veranderen constant. Melden bij abuse zal ook weinig zin hebben daar ze niet van een telenetklant komen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet webmail : unwanted of spam

Vermijd het openen van spammails. In die mails zitten veelal kleine afbeeldingen die je riskeert binnen te halen alst je de mail opent. Als de spammers weten dat je ze leest, blijven ze je bestoken in de hoop dat je toch eens verder klikt. Het beste is om het automatisch tonen van afbeeldingen uit te zetten. Als nadeel geeft dat wat minder comfort bij de gewenste mails.

0 Likes