Beantwoorden
Rad
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Hoe gebruiker verwijderen met behoud van mails?

Ik wens een gebruiker uit mijn abonnement te verwijderen maar hoe kan die persoon toch de inhoud van zijn telenet mailbox behouden?

0 Likes
3 reacties
Ex-Netweter
 

Hoe gebruiker verwijderen met behoud van mails?

Ik neem aan dat de gebruiker die je wil verwijderen uit jouw account ook een eigen mailbox heeft (Gmail, Hotmail, ...).

Dan moet je vooraf zijn hele Telenet mailbox kopiëren naar zijn eigen mailbox.

Dan pas verwijderen...

Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Hoe gebruiker verwijderen met behoud van mails?

Veel hangt af van de software en het protocol dat je gebruikt om die mails te bewaren, lezen, verzenden. Je kan in software zo als bv Outlook, eM-client, Thunderbird enz... een lokale map aanmaken of een mailadres bij Google of Microsoft en daar de mails naar verplaatsen. Als je een gebruiker schrapt uit je account en je werkt met IMAP zonder verdere actie zijn de mails weg, met POP3 zijn ze op de PC aanwezig en blijven ze daar staan tot je het account ook daar verwijderd.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe gebruiker verwijderen met behoud van mails?

@Rad 

Heeft uw gebruiker een pc of laptop? Het gemakkelijkste is dat uw gebruiker op zijn toestel een e-mail client installeert zoals Thunderbird. Het veiligste is om dit te installeren als IMAP. Uw gebruiker moet na installatie en synchronaistie controleren of alles binnengekomen is. Vervolgens maakt uw gebruiker een lokale folder aan in Thunderbird en kopiëert zijn mails naar die lokale folder. 

 

Warom IMAP en niet POP3. Met imap kan men steeds herbeginnen. Met POP3 worden de inkomende mails gewist in de webmail. Sommige Netweters kunnen nu reageren met te stellen dat men ook in POP3 dat wissen kan beletten. Ze hebben gelijk, maar er komt meer bij kijken. POP3 behandelt uitsluitend de inbox en heeft dus geen effect heeft op de folder verzonden items. IMAP daarentegen kan alle folders synchroniseren.

Als alles overgebracht is eerst naar de standaard folders en daarna naar lokale folders kan je die user verwijderen.