Beantwoorden
Timmy36
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Kan elk e-mailadres een eigen wachtwoord hebben?

Telenet laat me weten dat ik mijn mailbox kan koppelen aan de account van mijn partner. Hoe die procedure moet gebeuren, is me duidelijk, Telenet kan dit blijkbaar ook in mijn plaats doen. Telenet laat ook weten dat ik in dat geval het wachtwoord van mijn partner zal moeten gebruiken om op mijn e-mail Address in te loggen. Mijn vraag: kan ik nadien mijn wachtwoord alsnog wijzigen terwijl mijn partner gewoon haar wachtwoord kan behouden? Met andere woorden: kunnen we elk ons eigen wachtwoord hebben voor onze e-mailadressen? Alvast bedankt!

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Mailbox verplaatsen naar een andere account

0 Likes
7 reacties
Timmy36
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Kan elk e-mailadres een eigen wachtwoord hebben?

Nog een bijkomende vraag, ik check mijn e-mails op mijn iPhone met het ingebouwde mail programma. Ik heb in de postbus van Telenet mapjes aangemaakt. Gaan de mails in die mapjes ook verloren als ik mijn e-mail Address aan een andere account koppelen, of blijven deze wel staan? Alvast bedankt!

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan elk e-mailadres een eigen wachtwoord hebben?

@Timmy36 

Elke mailbox het zijn eigen paswoord.

Als je deze wachtwoorden om een of andere reden doorgeeft kan je ze achteraf best wel veranderen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Timmy36
Experienced Beetjesweter
Berichten: 12
Dat loopt vlotjes. Netjes! Mooi, mooi! Pageturner!

Kan elk e-mailadres een eigen wachtwoord hebben?

Blijkbaar zal na de koppeling van mijn e-mail Address aan de andere account mijn wachtwoord ook verloren zijn dat ik momenteel voor mijn e-mail Address gebruik, Telenet zegt dat ik me op dat moment moet inloggen met het wachtwoord van mijn partner. Vandaar dat ik de vraag stelde of ik na die eerste keer inloggen het wachtwoord van mijn e-mail Address alsnog kan wijzigen onafhankelijk van het wachtwoord van mijn partner? of wil u zeggen dat mijn wachtwoord niet verloren gaat na de koppeling?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan elk e-mailadres een eigen wachtwoord hebben?

@Timmy36 

Ik weet niet wat men juist gaat doen, maar achteraf kan je voor een eigen mailbox wel een eigen paswoord ingeven. Als je achteraf terug de huidige paswoorden wilt gebruiken kan je ook voor je ze doorgeeft deze eerst aanpassen. Je kan dan terugkeren op je stappen.

Wat betreft mappen: als je een IMAP account aangemaakt hebt op smartphone ga je automatisch je mappen die je in outlook ziet ook te zien krijgen op je smartphone. Mappen die je verwijdert in webmail zijn elders ook weg.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan elk e-mailadres een eigen wachtwoord hebben?

@Timmy36 

Als je het maar voor het zeggen hebt. Laat ze in het account waar uw mailbox aan gekoppeld wordt een nieuwe mailbox bijmaken.

Geen alias bijvoegen. Dat beperkt uw mogelijkheden.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Kan elk e-mailadres een eigen wachtwoord hebben?

@Timmy36  Ik deed dat altijd zo als klanten mij daarom vroegen:

- Maak op het account een extra mailbox aan met een willekeurige mailnaam en paswoord naar keuze. Bijvoorbeeld timmy36nieuw@t*l*net.be en je kan hetzelfde paswoord instellen die je nu gebruikt.

- Activeer die in uw mail client. En maak een extra map "Mail oud" bijvoorbeeld

- Sleep alle mails uit uw oude account die je nodig hebt of wil bewaren naar die map "Mail oud"

- In uw oude account verwijder je dat mailadres en geef je het vrij.

- In je nieuwe mailaccount voeg je nu dit mailadres toe als alias

- Je hebt nu een mailaccount met 2 aliassen timmy36nieuw@t*l*net.be en je bestaand mailadres.

-  Je kan er nu voor kiezen om de alias timmy36nieuw@t*l*net.be te verwijderen maar je kan het ook laten staan.

- Alles wat naar een van beide mailadressen gestuurd wordt komt in die mailbox. Als je beiden behoudt.

- Inloggen in webmail of aanmaken van een clientaccount op bijvoorbeeld je smartphone kan gebeuren met als login een van beide mailadressen en het paswoord.

Dit is een veilige manier om alles correct te doen. Loopt het fout dan is het je eigen schuld.Vroeger hadden medewerkers op de telefonische helpdesk geen toestemming om dit te doen. Dit is nu misschien veranderd. Maar als je het zelf doet weet je wat je doet.

Dit moet je zeker doen vooraleer je oud abonnement afgesloten wordt. Want eens afgesloten kan je er niet meer aan, maar je mailbox blijft wel lopen voor 18 of 24 maanden dacht ik.

Ik deed dit vroeger als service naar de klanten toe. Ze moesten mij in vertrouwen hun login en paswoord geven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Kan elk e-mailadres een eigen wachtwoord hebben?

Om te verduidelijken telenet heeft het wachtwoord alleen nodig van je partner op jouw e-mail met haar acount te koppelen. Ze hebben het wacht woord van de hoofdgebruiker nodig. Dit is ook zo als je jou e-mail adres wil ontkoppelen. Dus jou wachtwoord blijft geheim voor je partner

Stefan Groenen
0 Likes