41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Mijn mail werkt foutloos op pc. Op android kan ik sinds gisteren enkel nog mail ontvangen maar niet openen of verzenden. Heeft altijd goed gewerkt maar ik denk iets binnengehaald te hebben via een of andere app. Ik krijg volgende foutmelding: java.security.cert.
CertPathValidatorException: Trust anchor for certification path not found
Nu stel ik mij de vraag: wat heeft java vandoen in mijn mails. Ik heb al enkele malwarescans gedaan maar dit heeft niet geholpen. Ik heb ook al zitten zoeken achter een ontbrekende certificatie maar vind nergens iets. Mijn toestel is een OPPO find7 dat al twee jaar perfect werkt op android. Iemand enig idee?
Chris
Opgelost! Ga naar oplossing.
Staat de tijd én datum nog steeds correct ingesteld op uw android apparaat ?
toch wel, instelling staat op autom.tijd en datum - netwerktijd. heb al vanalles geprobeerd, ook opnieuw telenet mail instellingen.
Na mijn mail opnieuw in te stellen kan ik nu wel verzenden en ontvangen maar nog steeds niet openen. Ik ga nog wat verder snuffelen in mijn instellingen, wie weet? Het blijft toch raar dat ik plots met dit proleem zit.
Hier hetzelfde probleem: sinds vorige week gaat verzenden van mails van op de android tablet (Galaxy Tab S2) vaak langzaam en sinds gisteren niet meer! De mail blijft 'in wachtrij' staan. Dit zowel op een toestel geconfigureerd met gmail als met outlook (en op een Huawei phone). Niemand hier thuis kan dus nog mombiel mails verzenden. Inkomende mails ondervinden geen probleem.
Als ik naar m'n instellingen ga, krijg ik volgende melding: "Kan geen veilige verbinding met de server tot stand brengen. (java.security.certPathValidatorException: Trust anchor for certification path not found.)
Telenet, hebben jullie een oplossing voor ons?
Als niks helpt denk ik er aan om mijn phone terug naar fabrieksinstellingen te zetten en gewoon alles opnieuw installeren.
Maar, Snoek, denk je dan dat het aan jouw toestel ligt? Wij hebben het hier thuis op 3 verschillende toestellen tegelijk! Wij denken dus eerder dat het probleem bij Telenet ligt...
Ondertussen werkt het hier op 2 van de 3 apparaten terug: eentje heeft zich spontaan hersteld (zo lijkt het); bij eentje hebben wei iets aangepast van 'alle certificaten accepteren' (whatever that may be); en bij de laatste (Samsung galaxy tab S2 met outlook app krijgen we dit niet aangepast. Dier laatste kan dus nog steeds geen mails verzenden van op de tablet.... Tips?
Kris10, dat heb ik ook reeds geprobeerd, alle mogelijke instellingen trouwens. Het enige wat ik denk waar het vandaan komt is dat ik een app (fireflies lockscreen) heb geinstalleerd en nadien was het zover. Ik heb nu online contact genomen met een deskundige waarmee ik goede ervaringen heb en wacht op antwoord.Hopelijk zo snel mogelijk!! Ik hou je alvast op de hoogte. Grt.
Kris10, de deskundige heeft geantwoord en ik citeer: 'ik denk dat je best reset naar fabrieksinstellingen. Bij Android valt er helaas niet zoveel softwarematig aan te passen tov windows.' Ik heb dit gedaan, alles opnieuw natuurlijk en mijn probleem is opgelost! Wel wat werk natuurlijk maar beter dan constante frustraties.Veel succes. Mvg Snoek