Beantwoorden
guybeckx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mail komt in spam bij ontvangers in verzendlijst

Ik heb een probleem met het versturen van mails naar een verzendlijst die ik ondertussen al zo klein mogelijk heb gemaakt (20-tal). Blijkt dat de mails aan telenetadressen in de spambox van de geadresseerden terechtkomen. Die mails bevatten soms links naar google.drive maar ik weet niet of het daaraan ligt. Waarom zou Telenet mijn mails herkennen als reclame en afvoeren naar spam. Vervelend want zo weet ik niet of mijn mails toekomen, lang niet alle mensen controleren hun spambox. Dank.

0 Likes
7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail komt in spam bij ontvangers in verzendlijst

@guybeckx 

Verzend je uw mails met uw Telenet adres naar een smtp-server van Telenet? Is het een andere combinatie?

0 Likes
guybeckx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mail komt in spam bij ontvangers in verzendlijst

dag janne_man

dank voor je belangstelling. 
mijn e-adres is een telenetadres maar mijn mails worden ook doorgestuurd naar mijn outlook.com adres. 
kan het hiermee te maken hebben? 
ik gebruik een verzendlijst van ongeveer 100 adressen waarvan een vijftigtal telenetadressen. Met de andere adressen blijk ik geen problemen te hebben. Maar op de telenetadressen komen de mails in spam terecht. 
ik weet niet of dat een voldoende antwoord is op je vraag. Alvast dank. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail komt in spam bij ontvangers in verzendlijst

@guybeckx 

Gebruik je voor het verzenden webmail van Telenet of een ander mailprogramma of app?

0 Likes
guybeckx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mail komt in spam bij ontvangers in verzendlijst

webmail Telenet. Ik zie in mijn outlook twee adressen: mijn Telenet en mijn outlook.com adres. De mails vertrekken vanuit Outlook adres maar ik kan de keuze maken, kunnen ook vanuit Telenet adres vertrekken maar dat heeft geen effect op mijn probleem. Vg 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail komt in spam bij ontvangers in verzendlijst


@guybeckx  schreef:

webmail Telenet. Ik zie in mijn outlook twee adressen: mijn Telenet en mijn outlook.com adres. De mails vertrekken vanuit Outlook adres maar ik kan de keuze maken, kunnen ook vanuit Telenet adres vertrekken maar dat heeft geen effect op mijn probleem. Vg 


Op mijn vraag wat gebruik je voor het verzenden van je mail antwoord je webmail Telenet.

Verder begrijp ik dat je in Outlook twee mailboxen hebt: een outlook en een Telenet, hierdoor begrijp ik dat je uw mail verzend met Outlook.

Kan je het niet precieser uitleggen? 

Welke versie van Outlook bedoel je? (een programma of app geïnstalleerd op jouw toestel, een webpgina?, ...)

0 Likes
guybeckx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Mail komt in spam bij ontvangers in verzendlijst

Dag janne_man
Ik vrees dat ik je fout heb geïnformeerd, ik gebruik de webmail van telenet niet maar mail gewoon via outlook. Is het een oplossing om via webmail mails te versturen en vind ik dan mijn adresboek? Dank. Guy

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mail komt in spam bij ontvangers in verzendlijst

@guybeckx 

Het feit dat je outlook gebruikt is op zich geen reden dat je mails in spam komen. 

 

Je kan altijd een test doen met het versturen van een mail met de webmail van Telenet.

 

0 Likes