Beantwoorden
Lyon
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

Mails komen later binnen dan verwacht

Hallo,

 

Het gebeurt regelmatig dat sommige mails met een vertraging van een half uur of langer aankomen, in het bijzonder als het over bevestigingsmailtjes gaat om bv. een account ergens aan te maken, of een mailtje met een code, of iets van een aankoop. Zeker niet alle mails.

Dit gebeurt zowel het geval via mail client als web mail. Daar is geen verschil tussen.

 

Ik moest gisteren nog zo'n mailtje krijgen met een bevestigingscode. Je zit er dan op te wachten en dat komt niet. Komt het dan uiteindelijk, dan werkt de code niet meer wegens timed out. Zo blijf je dan bezig.

De time stamp van de vertraagde mail toont dan ook effectief het uur waarop hij echt gestuurd is, dus bv. een half uur eerder.

Het grappige is, als ik dan een testmail naar mezelf stuur, is die er onmiddellijk door.

 

Ik log trouwens gewoon in via pop3 en ik check de mail enkel vanop 1 pc met thunderbird en soms vanop webmail als ik ergens anders ben. Geen smartphone of iets. De mail blijft een paar weken staan voor hij gedeleted wordt.

Normaal heb ik ook nooit spam/virusfilters aan staan in mijn mailsettings (dat doe ik lokaal wel), maar ik kan het niet checken nu want mijn.telenet.be ligt er ff uit voor onderhoud.

 

Iemand een idee hoe dit komt en of het kan opgelost worden?

Thanks!

 

Titel gewijzigd door @NV1 | Vorige titel: Vertraagde mails

3 reacties
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Mails komen later binnen dan verwacht

Dat je mails laat toekomen heeft niets met je mail pakket te maken maar eerder aan de zender kant wat zij gebruiken als mailserver. Ik heb ook deze week lang moeten wachten op een bevestingingsmail met code. Waardoor ik de webpagina sloot en na een aantal minuten kwam de mail toe en kon ik ook opnieuw beginnen. Het lag niet aan mijn mail pakket maar duidelijk aan de zender kant

Stefan Groenen
Lyon
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier Primeur! It's your fourth party!

Mails komen later binnen dan verwacht

Ik heb er nog wat verder mee getest, omdat het probleem echt wel mijn voeten begint uit te hangen. 😟

 

Confirmatiemailtjes van een bepaalde afzender kwamen steevast met 30 minuten vertraging. Liet ik diezelfde mailtjes naar bv. mijn Gmail account toekomen, dan waren die er na 2 seconden.


Enkele andere emailadressen die ik bezit worden trouwens automatisch geforward naar Telenet en ook daar zit een vertraging op, constant (Ik zou eens moeten testen hoeveel vertraging, want ik denk dat het minder dan een halfuur is).

 

Stuur ik een mail naar mezelf vanop Telenet of vanop de Gmail, dan komt die mail wel instant aan.


Ik begrijp het niet, maar Telenet moet er wel voor iets tussen zitten.

 

Groetjes,

Patrick.

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Mails komen later binnen dan verwacht

even uitleggen hoe mail werkt. Vergelijk het als je brievenbus. Iemand verstuurt je een brief. dat gaat de bus in. bpost verzamelt sorteert en gaat dan naar de postbode. Die levert. Daar gaat tijd over. Nu kan je kijken of een andere sneller levert maar alles hangt af van sorteercentrum. Bij email is dit identiek. telenet is persoon die levert dus de postbode. dus schuld aan telenet geven is kort door de bocht want schakel ervoor ken je niet en daar loopt het mis

Stefan Groenen