Beantwoorden
Danny78
Freshman Beetjesweter
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Mails worden na 7 dagen verwijderd, nergens te vinden.

Dag allemaal,

Sinds enkele weken had ik opgemerkt dat ik mails kwijt raakte.

Ik merk nu dat ze na 7 dagen uit de inbox weg zijn, dit op telenetwebmail en op outlook van men Samsung A12 ... ik had al opgezocht hierover.

Instellingen kan ik niet vinden ivm aantal dagen, ik heb men account al verwijderd en opnieuw geinstaleerd.

Ik had nog een 2de phone met gebruik zelfde mail account, deze heb ik gedelete om te testen.

Erg lastig, ondertussen ben ik al men oude mails kwijt (heb alles verwijderd (backup genomen wel) zowel inbox als send. 

Maar bepaalde mails sinds eind vorig jaar zijn volledig verdwenen.

Ik geraak er niet aan uit, heb wel wat ervaring met pc enz niet dat ik er niets van ken.Ik zal wel wat over het hoofd zien vermoed ik !

Instelling staat al jaren IMAP trouwens

iemand tips ? 

bedankt

Danny

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: emails 7 dagen beschikbaar

3 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Toch zal je moeten zoeken in de verschillende mailprogramma's of apps die je gebruikt op al je toestellen.

In webmail doe je volgende drie controles (op pc of laptop):

1.  rechtsboven zie j uw e-mailadres met daaronder een wit streepje. Is dat streepje volledig, dan is je mailbox vol 

janne_man_0-1719468308730.png

2. Ga met de muis naar Inbox en klik op de rechtse knop. Je krijgt dan een popup menu

janne_man_1-1719468541997.png

kies Eigenschappen bewerken, kies in het nieuwe venster

janne_man_2-1719468646417.png

bewaartermijn en controleer 

janne_man_3-1719469027852.png

Doe dit ook voor de andere folders waar je zaken verliest.

3. vergewis u ervan dat er nergens nog een ander toestel is waar je mail leest en waar je onbewust toch POP3 gebruikt in de plaats van IMAP.

Danny78
Freshman Beetjesweter
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Dank je Janne_man, blijkbaar stond dit dus fout in telenet webmail ik had al zitten zoeken maar die instelling niet tegen gekomen.

Ik heb ze niet veranderd, zou het na een update van telenet uit gekomen zijn ?

Wel stom maar nu start ik met een volledig lege inbox wat op zich dus goed is alleen wel de oude mails kwijt.

mvg,

Danny

janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Indien het na een update van Telenet zou zijn, dat zouden er heel wat slachtoffers zijn. Het is niet eenvoudig om achteraf de oorzaak te vinden.