Beantwoorden
arnouth
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Safespot Play Fit Leesclubje starten? Pageturner!

Nieuwe Outlook voor Mac kan geen mail versturen

De nieuwe Outlook voor Mac blijkt geen TLS via poort 587 meer te ondersteunen voor uitgaande mail. Volgens feedback van MS support wordt enkel nog SSL via poort 465 ondersteund. 
Nog iemand hier problemen mee gehad en eventueel een oplossing gevonden?

 

image.png

 

 

 

0 Likes
4 reacties
Fintegrity
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! De kop is eraf!

Nieuwe Outlook voor Mac kan geen mail versturen

Bij mij werkt deze gedeeltelijk...

't is te zeggen, ik kan mails versturen en ontvangen van Telenet via de nieuwe outlook for Mac, maar hij stuurt ze niet door naar de telenet server...
Dus mijn SENT items worden niet gesynchroniseerd en niet geüpdatet.

Maar e-mails komen wel aan...

Enkel vervelend als je op jouw iPad of iPhone naar "sent items" iets moet opzoeken...

Fout ligt bij Microsoft of Telenet ?  Tot nu toe een mysterie...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe Outlook voor Mac kan geen mail versturen

@Fintegrity 

Ik vermoed dan dat de mails eerst naar de server van Microsoft gaat en vadaar verdeeld wordt. Deze mail zal dus nooit langs smtp.telenet.be geweest zijn. Dat kan nagekeken worden door de ontvanger van zo een mail.

0 Likes
Fintegrity
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Jij bent af! De kop is eraf!

Nieuwe Outlook voor Mac kan geen mail versturen

Ik denk dat je 100 % gelijk hebt! 

Hoe kunnen we dit veranderen ?

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe Outlook voor Mac kan geen mail versturen


@Fintegrity  schreef:

Ik denk dat je 100 % gelijk hebt! 

Hoe kunnen we dit veranderen ?

 


Ofwel kan je een smtp server instellen, ofwel niet. Indien je de smtp-server van Telenet kan instellen, dan is dat probleem opgelost. Indien niet, dan is het met uw Outlook versie niet mogelijk. Trouwens de webmail van Telenet heeft exact hetzelfde probleem. Voor een externe account kan je ook daar geen smtp-server instellen.

 

Mijn voorkeur is om enkel een degelijk e-mail client te gebruiken. Ik denk dan in eerste instantie aan Thunderbird. Je kan daar al uw accounts instellen, elk met hun eigen smtp-server.

0 Likes