Beantwoorden
Bds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Outlook 2003 POP3 mails terugzetten

Hallo

 

Ik heb onlangs nog een oude computer van boven het stof gehaald ( OS: Windows XP Professional ). Ik heb oude programma's verwijderd en hem volledig gescand. Het volgende item op mijn lijst was zien of Outlook 2003 nog werkte, dus heb ik het geopend. Ik kon geen mails binnenhalen of versturen, ik denk dat dat kwam omdat de mailaccount nog op 'in.telenet.be' & 'uit.telenet.be' stond. Bijgevolg wou ik deze veranderen in 'imap.telenet.be' & 'smtp.telenet.be', maar op één of andere manier leken deze niet compatibel met Outlook 2003. 

Dan heb ik geprobeerd met 'pop.telenet.be', en hij begon weer mails binnen te halen. opgelucht als ik was sloot ik Outlook af, en (probeerde) mijn mails binnen te halen op mijn MacBook Pro en mijn iPhone (Deze gebruik ik voor het werk). Er kwamen eigenaardig genoeg geen mails binnen, dus ging ik naar Telenet Webmail. Daar stonden er ook geen mails! Ik ben toen (pas) beginnen opzoeken over POP3 en kwam zo te weten dat POP3 mails van de server haalt i.p.v. kopieën te dowloaden en die binnen te halen.

 

Omdat het een oude computer was waren het veel mails die nog op de server staan. Die zijn dus allemaal binnengehaald blijkbaar. Voor mijn werk reis ik redelijk veel, en ik kan het mij niet veroorloven om telkens die oude computer mee te nemen met de auto en hem op te starten om een paar mails te zoeken.

 

Dus heb ik 2 vragen:

1) Is er een mogelijkheid om de mails die ik heb binnengehaald via POP3 op de oude computer, om die terug op de server te plaatsen ??? 

2) Hoe kan ik in Outlook 2003 instellen dat hij ( zoals de nieuwe versies ) een kopie op de server laat staan, zodat dit niet meer voorvalt???

 

Alvast bedankt

Bds

0 Likes
3 reacties
Sebas
Experienced Veelweter
Berichten: 298
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect!

Outlook 2003 POP3 mails terugzetten

Dat is een lastige situatie voor @Bds, heeft er iemand ideeën of tips hoe @Bds best zijn toestel kan instellen zodat dit niet nogmaals voorkomt en hoe hij deze mails opnieuw kan bekijken op zijn andere toestellen? 

 

TIP: Indien een antwoord je geholpen heeft, vergeet dan niet om dit als oplossing te accepteren. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan sneller geholpen in de toekomst.

0 Likes
KevinD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
It's your ninth party! Alles op zijn plek! Complimentendag Star Wars Day

Outlook 2003 POP3 mails terugzetten

Hey @BdS

 

 voor vraag 2 kan ik je het volgende doen:

 

je zou eventjes naar "Tools"  moeten gaan

en dan vervolgens "E-mail accounts", "view or change existing email accounts"

Dan jou email adres selecteren en op configure drukken

dan "More settings selecteren"

en dan naar het tabblad advanced gaan, daar onderaan zou je dan  "Leave a copy of messages on the server" moeten selecteren

 

faq.gif

faq (1).gif

faq.png

faq (2).gif

 

Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Outlook 2003 POP3 mails terugzetten

Dat is wel mooi uitgeschreven @KevinD.  Ik hoop dat @Bds hier toch al wat meer mee verder geholpen is. Mocht dat het geval zijn, kan je dit dan als oplossing aangeven?

Alvast +1 voor de knappe post Smiley Erg vrolijk

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes