Beantwoorden
omerke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
π-DAY! Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! Mooi, mooi!

probleem met uitgaande mail

 Op één e-mai-adres ontvang ik sedert een viertal dagen systematisch de melding als volgt:     

"
This is an automatically generated Delivery Status Notification.      

Delivery to the following recipients was aborted after 0 second(s):

  * xxx@countermail.com



en in het attachment "unknown" staat bij wijze van voorbeeld:


Date: Thu, 6 Aug 2015 11:33:48 +0200 (CEST) From: yyy@telenet.be To: " <xxx@countermail.com> Message-ID: <541644189.5373499.1438853628444.JavaMail.root@telenet.be> In-Reply-To: <1261997714.5372096.1438853600137.JavaMail.root@telenet.be> References: <1261997714.5372096.1438853600137.JavaMail.root@telenet.be> Subject: Fwd: zzz MIME-Version: 1.0 Content-Type: multipart/alternative; boundary="----=_Part_5373498_1081121008.1438853628443" X-Originating-IP: [::ffff:78.21.37.81] Thread-Topic: zzz Thread-Index: bRY6vU8b00OBeMkdzicwTxQ/8yuVFkeXUVC8


wat is de oorzaak, en hoe remediëren ?
0 Likes
5 reacties
omerke
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
π-DAY! Vernieuwde Telenet Webmail? Netjes! Mooi, mooi!

probleem met uitgaande mail

in aanvulling op mijn vaststelling delivery status.
De mail gaat uit van mailer-daemon@telenet-ops.be

Uiteraard heb ik in het voorbeeld de geadresseerde, de afzender en het onderwerp vervangen door xx, yyy, zzz.

0 Likes
Zappone
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

probleem met uitgaande mail

Als een mailserver (i.c. die van telenet) een bericht niet kan afleveren, dan wordt de verzender (u dus) daarvan ingelicht.

Mailbox van de ontvanger vol? account gestopt of geblokkeerd? In ieder geval niet iets waar u of TN iets aan kan verhelpen.

 

0 Likes
Youri
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

probleem met uitgaande mail

De mailservers van telenet zijn blacklisted wegens het versturen van spam, dit is wel degelijk iets wat Telenet zelf moet regelen. 

 

https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist:195.130.137.90
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist:195.130.137.88
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=blacklist:195.130.137.89

 

De mail word dus niet gebounced omdat de afzender zijn mailbox vol is, verlopen is, of wat dan ook. Verder kan countermail ook niet zorgen dat de telenet servers gewhitelist worden. 

 

Hoop trouwens wel dat dit snel opgelost is want het is redelijk vervelend.

 

 

0 Likes
Zappone
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

probleem met uitgaande mail

Misschien moet countermail eens een serieuze blacklist gebruiken ipv SORBS, dat berucht is wegens zijn "false positives" ? Man Verrast

 

 

0 Likes
Youri
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

probleem met uitgaande mail

Ik weet niet welke list Countermail gebruikt maar de Telenet servers staan ook op Backscatterer en Lashback. 

 

Weet wel dat ik bij Countermail telkens binnen enkele minuten antwoord heb op support vragen en men gelijk begint om het op te lossen.  Bij Telenet staat mijn mailtje al enkele dagen in de queue.  Smiley Tong

 

 

 

 

0 Likes