Beantwoorden
Dan61
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Outlook-app op Android: verbinding is verlopen

Hallo,
Gebruik al enkele jaren de Outlook app op mijn Android GSM (Galaxy S9)
Hiermee raadpleeg ik 4 mailaccounts
2 telenet accounts (prive)
1 office365 account  (werk) 
1 google account (prive)
Sinds enkele weken heb ik het probleem dat ik met mijn Telenet accounts geen mail meer kan versturen. Deze blijven 'hangen' in postvak UIT.
Als ik dezelfde mail nogmaals verstuurde via mijn Google of 365 account, werden de mails wel verstuurd naar de geadresseerde.
Daarnaast begon ik ook meldingen te krijgen dat ik me opnieuw moest aanmelden voor de Telenet accounts. Als ik dan naar de instellingen keek, stond alles goed ingesteld voor Imap en Smtp, userid en paswoord.
Bij herstarten van de Outlook app kon ik weer verder voor enkele dagen.
Vandaag terug de melding en dacht het op te lossen door mijn Telenet accounts te verwijderen in de app en dan snel terug instellen.
Hier loopt het nu fout, kan gewoon mijn Telenet account niet meer toevoegen.
Ook niet na de app te wissen en opnieuw installeren. Accounts Google en Office365 lukken direct.
Voor Telenet : na inbreng van mailadres en paswoord, volgt onmiddellijk de melding : Inlog fout " De verbinding met je mailserver is verlopen. Controleer aub je mail-instellingen"
Of ik nu de app automatisch de account laat ophalen of ik breng alle instellingen manueel in, zelfde resultaat.
2 poging op een andere GSM ... die geeft geen melding, maar blijft gewoon hangen op "Proberen aan te melden".
2 Telenet+Google accounts op PC met Outlook 2019 blijft perfect werken, maar hierop is mijn werk account office365 niet gekoppeld.

Uit noodzaak heb ik nu alle accounts in dienst gebracht op de Gmail-app en hierop werkt alles perfect.  Maar wil liever de Outlook-app terug kunnen gebruiken.

Zit de fout nu bij Oulook ? Of speelt de connectie met Telenet hierin ook een rol ?
Bedankt !!!
 
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: android Outlook app : verbinding is verlopen

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!
Dan61
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Outlook-app op Android: verbinding is verlopen

Beste Nickw,

Bij de reviews Outlook in de appstore, kan ik zien dat veel mensen getroffen zijn met gelijkaardig probleem. Maar je ziet geen oplossing staan vanuit MS.
Heb je insteek "smtp.telenet.be:465" gebruikt, en ook de cache van Outlook gewist.
Ook hier het zelfde resultaat. Spijtig...
Iemand vermelde dat hij overgestapt is naar 'Blue Mail'.
Heb dit nu ook gedaan en alle accounts werken hier perfect, layout een beetje te vergelijken met Outlook.
Zal binnen enkele maanden Outlook nog eens proberen, mogelijks is er dan een update gebeurd.
Bedankt aan allen die een oplossing hebben aangereikt !!!
Dan

nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Outlook-app op Android: verbinding is verlopen

@Dan61 

Yep, inderdeed, om de haverklap probs met de Outlook app ...

Ik gebruik al een tijdje Email by Edison. Beetje buggy soms maar de developer ervan, die is steeds een en al oor.

Blij dat je een workaround gevonden hebt! 😉

Dan61
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Outlook-app op Android: verbinding is verlopen

Beste Nickw,

Heb nu Blue Mail en jou Email by Edison getest, beide werken goed.
En de 4 accounts aanmelden ging zeer vlot.

Geef nu toch ook de voorkeur voor de app 'Email by Edison' omdat deze het beste aanleunt als layout met Outlook.  Maar dit is persoonlijk en mss voor ieder anders.

In de verschillende jaren dat ik Outlook gebruikte heb ik toch wel vaker problemen gekend bij een update, hetzij Android of Outlook zelf, en hiervoor was het steeds zoeken en wachten op oplossingen.
Overstappen naar 'Email by Edison' is mogelijks een goed alternatief voor mensen met aanmeldingsproblemen Outlook.
En als de ondersteuning zeer goed is, loont het zeker om deze app te gebruiken. 
Bedankt voor de tip !!
Grt
Dan61

nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Outlook-app op Android: verbinding is verlopen

Jammer dat de app Samsung Email Samsung only is. Beste mailapp ever. Ietsje basic qua mogelijkheden, maar toch; heus betrouwbaar.

De dag dat Samsung beslist om hun app beschikbaar te maken voor alle androidfoons, ik zal geen seconde twijfelen.

0 Likes
DKE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf! It's your first party!

Outlook-app op Android: verbinding is verlopen

Hallo, 

Moet jullie gelijk geven, app van outlook is niks dan miserie, heb cache al gewist en van alles al geprobeerd. Heb ze van mijn telefoon verwijderd, had al Blue mail  geinstalleerd maar vond Outlook meer praktisch.

Heb nu Edison geinstalleerd en momenteel lijkt deze het meest op outlook en is snel met toevoegen van een account. Even afwachten of dit de oplossing is voor outlook.

nickw
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Outlook-app op Android: verbinding is verlopen

Onlangs gemeld aan de developer van Email by Edison dat het openen van bijlages af en toe niet werkt. Allez, het openen werkt wel maar je krijgt gewoon niets te zien ...

Downloaden helpt niet.

 

Men is op de hoogte.

0 Likes