Beantwoorden
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Outlook mobile & Android perikelen met telenet mail acc

Heb net een zeer vervelend issue bij mijn vader gehad. Op zijn desktop pc via mijn.telenet.be zijn password veranderd. Outlook op desktop werkte prima nadien

 

Op zijn android Samsung A50 ; werd het nieuwe wachtwoord NIET aanvaard door outlook mobile

 

Heb het dan geprobeerd in de std mail app op android, werkte

 

Account even op mijn ios gezet , of beter getracht... maar werd ook niet aanvaard

 

Webmail etc met wachtwoord ook prima

 

Mijn vader wil outlook gebruiken, niet de std mail app 🙂

 

Dus nogmaals een wachtwoord reset gedaan, helaas zelfde fenomeen

 

We nemen alsook IMAP, advanced settings.

 

imap.telenet.be:993

smtp.telenet.be:587

 

username : emailadres telenet

pwd : nieuw password ( is ook min 8 karakters, 1 hoofdletter, kleine letters en een cijfer )

 

Wordt niet aanvaard

 

Nu ik ben bekend mijn email account etc en alsook de mobiele apps ( ik ben 'email admin' ) .

 

Mijnens inziens ligt het aan outlook ( helemaal toen zijn samsung nieuw was ; net hetzelfde probleem gehad, ook paar keer password gewijzigd, outlook verwijderd, telefoon herstar, herinstall etc.. steeds het zelfde probleem ; tot op een gegeven moment hey t werd aanvaard ). Beats me

 

Nu ik kan ook nergens in outlook mobile ; ssl aanduiden ....... en het heeft gewerkt he mannen ( en vrouwen ). Enkel de correcte port numbers meegeven is wat ik kan ; wat ik dan ook gedaan heb

 

iemand nog een idee?

Tags (2)
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Outlook mobile & Android perikelen met telenet mail acc

Heb je al eens geprobeerd om de gebruikersnaam (bijv. a123356) in te geven in plaats van een e-mailadres?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Outlook mobile & Android perikelen met telenet mail acc

jawel , maar dat biedt geen soelaas

 

heb nu even telenet gewhatsapped, met de vraag of zij nog iets kunnen nakijken... maar goed

 

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Outlook mobile & Android perikelen met telenet mail acc

update, ik had dus ook de account van pa op mijn iphone proberen te zetten, en telkens no luck. Ik drukte om de zoveel tijd op het vinkje in outlook om de account te bevestigen. Steeds no login...

 

Tot ineens gisterenavond laat, boenk erdoor.... Lijkt me toch een bizarre

 

Nu heb bij ons pa nog niet kunn proberen. Zal komend weekend worden als ik de zorgen ga toedienen 🙂

 

Maar de vraag hoe kan dit ? Oftewel cached outlook mobile toch iets intern of zelfs op hun servers... ook al werd de app al eens verwijderd, device herstart etc.. Ik kan er niet meer aan uit

 

Nog geen feedback van telenet via whatsapp

0 Likes
rolelael
Freshman Veelweter
Berichten: 189
Even demarreren... Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Outlook mobile & Android perikelen met telenet mail acc

Het is opgelost. Maar de account toevoegen op outlook mobile ging niet initieel. Dan eerst een gmail ( IMAP ) account toegevoegd, zonder enig probleem.

 

Terug zijn telenet account erbij gezet, en ging ook onmiddelijk goed. Strange.

 

Heb dan de gmail terug verwijdert zodat enkel de Telenet account overblijft, en bleef werkende

 

My feeling is, dat Micro....T toch accounts cached op hun server ( zelfs niet O365 accounts )... Want app was meerdere malen ok verwijderd op het toestel, alsook reboot.

 

En om dat even te kunnen hersimuleren ... mijn pwd van mijn telenet account gereset. Outlook app bij mij verwijderd ( ios ) ... Restart device -> reïnstall outlook. Reconfigure Telenet account -> ERROR 🙂   Werd niet aanvaard. Gmail account toegevoegd, ok. Daarna de Telenet account met nieuw pwd -> OK ...

 

Dus mocht iemand ooit ook dit voorhebben, nu weet je where to look

 

Grtz