24757
netweters
|
152454
antwoorden
|
20708
vragen
|
Sinds gisteren 11/6/17 kan ik geen mail meer versturen of ontvangen met outlook 2016 (windows 10). Dus heb ik mijn account gewist, opnieuw instellen lukt niet meer... Ik heb nochtans perfect de handleiding op volgende link gevolgd https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadre... .
Ik krijg volgende foutmeldingen:
Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP): Er kan geen beveiligde verbinding met de server tot stand worden gebracht.
Test-e-mailbericht verzenden: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).
Ik merk net op dat in 1ste screenshot een typfout staat smpt moet smtp zijn. Heb dit aangepast maar resultaat blijft dezelfde. Ik kan ook vertellen dat een internetpagina open vb google of telenet langer duurt dan gewoonlijk.
Misschien heeft het een met het ander te maken?
Foutmelding na aanpassing typfout
Heb hier hetzelfde probleem.
Maar je kan niet kiezen voor SSL of TLS. Er staat enkel SSL/TLS.
Er is ook de keuze STARTTLS, Geen en Automatisch.
Heb dus ook geen idee wat ik dan moet kiezen, bij geen een gaat die verder 😞
Het is Outlook 2016
Ik zelf gebruik outlook2010 en POP-server geen IMAP, maar mischien kan je iets doen met mijn post ( https://community.telenet.be/t5/E-mail/uitgaande-telenet-email-via-PureVPN/m-p/30331#M1257 )
groetjes
Patriek
Ik heb hier net hetzelfde probleem
nochthans zou er bij outlook 2016 wel degelijk TLS en SSL moeten staan:
IN: poortnummer (IMAP) naar 993 en wijzig het type versleuteling van Geen naar SSL.
uit: poortnummer (SMTP) naar 587 en wijzig het type versleuteling van Geen naar TLS en klik op OK.
Stap voor stap uitleg staat er hier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadre...
Hoi Bert,
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem bij IMAP in Outlook 2016, maar kan echt niet kiezen voor SSL bij inkomende en TLS bij uitgaande. Enkel voor Geen - SSL/TLS - STARTTLS - Automatisch. Helaas kan ik geen afdruk maken van de het pop-up scherm waar dit in staat. Ik heb nu op alle mogelijk manieren geprobeerd om mijn mailaccount aan te maken maar elke keer zonder resultaat.
Alvast bedankt,
Dylan
ik kreeg een paar dagen geleden hetzelfde probleem. Via telenet helpdesk geen oplossing. Account opnieuw geinstalleerd en dergelijke, maar niet opgelost.
bleek voor mij de oplossing in Avast terug te vinden.
via deze linken:
https://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/livemail-wlsettings/er-kan-geen-beveiligde-ver...
https://support.avast.com/nl-be/article/91/
In plaats van certicaat te plaatsen heb ik de controle op ssl uitgezet.
Beste,
Voor al wie problemen heeft hiermee, ligt niet aan avast of dergelijke maar hun instellingen handleidingen is niet meer geupdate. Alles blijft hetzelfde behalve voor de SSL / TLS instellingen in de laatste versies van Outlook. Zie afbeelding voor enige juiste instelling op dit moment :