Beantwoorden
okido
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Outlook/telenet mail

Sinds gisteren 11/6/17 kan ik geen mail meer versturen of ontvangen met outlook 2016 (windows 10). Dus heb ik mijn account gewist, opnieuw instellen lukt niet meer... Ik heb nochtans perfect de handleiding op volgende link gevolgd  https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadre... .

 

Ik krijg volgende foutmeldingen:

Aanmelden bij server voor inkomende e-mailberichten (IMAP): Er kan geen beveiligde verbinding met de server tot stand worden gebracht.

 

Test-e-mailbericht verzenden: De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP).

Tags (2)
0 Likes
13 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Outlook/telenet mail

Kan je even vertellen welke instellingen je juist gebruikt hebt?

Een screenshot kan eventueel handig zijn. (maar dan zonder je account/password/email erop)


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
okido
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Outlook/telenet mail

telenet 1.PNGtelenet 2.PNGtelenet 3.PNGtelenet 4.PNGtelenet 5.PNG

0 Likes
okido
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Outlook/telenet mail

Ik merk net op dat in 1ste screenshot een typfout staat smpt moet smtp zijn. Heb dit aangepast maar resultaat blijft dezelfde. Ik kan ook vertellen dat een internetpagina open vb google of telenet langer duurt dan gewoonlijk.

 

Misschien heeft het een met het ander te maken?

0 Likes
okido
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Outlook/telenet mail

Foutmelding na aanpassing typfouttelenet 6.PNG

0 Likes
Area-57
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Outlook/telenet mail

  • voor Inkomende e-mail (IMAP) moet
    het type versleutelde verbinding SSL zijn, niet SSL/TLS
  • voor Uitgaande e-mail (SMTP) moet
    het type versleutelde verbinding TLS zijn, niet SSL/TLS
  • Zet time-outs voor server op 5 minuten i.p.v. 1 minuut.  Zo geeft Outlook niet te vlug op bij het versturen/ontvangen van een groot mailbericht.

 

Brieje
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Laat de zon in je hart! Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Outlook/telenet mail

Heb hier hetzelfde probleem.

Maar je kan niet kiezen voor SSL of TLS.  Er staat enkel SSL/TLS.

Er is ook de keuze STARTTLS, Geen en Automatisch.

 

Heb dus ook geen idee wat ik dan moet kiezen, bij geen een gaat die verder 😞

Het is Outlook 2016

 

0 Likes
patriek
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Laat de zon in je hart! It's your eighth party! Goed gevonden! It's your fifth party!

Outlook/telenet mail

Ik zelf gebruik outlook2010 en POP-server geen IMAP, maar mischien kan je iets doen met  mijn post ( https://community.telenet.be/t5/E-mail/uitgaande-telenet-email-via-PureVPN/m-p/30331#M1257 )

 

groetjes

Patriek

0 Likes
chevy8316
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Outlook/telenet mail

Ik heb hier net hetzelfde probleem Smiley Verdrietig

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Outlook/telenet mail

nochthans zou er bij outlook 2016 wel degelijk TLS en SSL moeten staan:

IN: poortnummer (IMAP) naar 993 en wijzig het type versleuteling van Geen naar SSL.

uit: poortnummer (SMTP) naar 587 en wijzig het type versleuteling van Geen naar TLS en klik op OK.

 

Stap voor stap uitleg staat er hier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voor-je-telenet-e-mailadre...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Nesta
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! TV-box / TV-app / telenttv.be Jij bent af!

Outlook/telenet mail

Hoi Bert,

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem bij IMAP in  Outlook 2016, maar kan echt niet kiezen voor SSL bij  inkomende en TLS bij uitgaande. Enkel voor Geen - SSL/TLS - STARTTLS - Automatisch. Helaas kan ik geen afdruk maken van de het pop-up scherm waar dit in staat. Ik heb nu op alle mogelijk manieren geprobeerd om mijn mailaccount aan te maken maar elke keer zonder resultaat.

Alvast bedankt,

Dylan

Our nationality, race and sex are a coincidence; Our life stance is a choice.
0 Likes
Troubadour
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pionier Primeur! It's your seventh party! It's your third party!

Outlook/telenet mail

ik kreeg een paar dagen geleden hetzelfde probleem. Via telenet helpdesk geen oplossing. Account opnieuw geinstalleerd en dergelijke, maar niet opgelost.

 

bleek voor mij de oplossing in Avast terug te vinden.

via deze linken:

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/livemail-wlsettings/er-kan-geen-beveiligde-ver...
https://support.avast.com/nl-be/article/91/

Troubadour
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pionier Primeur! It's your seventh party! It's your third party!

Outlook/telenet mail

In plaats van certicaat te plaatsen heb ik de controle op ssl uitgezet.

0 Likes
CSP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Alles op zijn plek! Hoort wie klopt daar? Netjes! Primeur!

Outlook/telenet mail

Beste,

 

Voor al wie problemen heeft hiermee, ligt niet aan avast of dergelijke maar hun instellingen handleidingen is niet meer geupdate. Alles blijft hetzelfde behalve voor de SSL / TLS instellingen in de laatste versies van Outlook. Zie afbeelding voor enige juiste instelling op dit moment :

 

Telenet Instellen Mail.png