Beantwoorden
Nabsta
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! En we zijn vertrokken! Hi there!

PDF Webmail

Hallo,

Ik lees mijn Webmail op een iPad (model A1416 = 3e Gen) met iOS v9.3.5 onder Safari.

Sinds de Webmailupdate loop ik tegen het volgende probleem aan :

Als ik een PDF open, dan wordt die geopend in dezelfde tab als mijn Webmail. (is irritant maar dat was voordien ook al zo)

Als ik de PDF daarna sluit door 'back' te gaan, dan toont Webmail geen enkele mail meer en dien ik op het 'envelopje' te klikken om de inhoud van mijn inbox terug te zien te krijgen.

Los van de update : als ik een mail doorstuur, dan gebeurt dat in een soort van tekstformaat en worden er  dus geen foto's mee verstuurd.

Waarom kunnen afbeeldingen niet automatisch getoond worden ipv altijd op 'Afbeeldingen onderaan weergeven' te moeten drukken?

Alvast bedankt!

Mvg,

Nabsta

 

Tags (3)
0 Likes
3 reacties
riyan_fransen
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Jij bent af! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

PDF Webmail

Ik gebruik geen webmail dus echt precies volgen kan ik niet. Zou het niet beter zijn om de email rechtstreeks binnen te krijgen op de mail client van apple zelf? Lijkt mij veel fijner in gebruik dan telkens naar een website te moeten surfen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

PDF Webmail

@riyan_fransen- Wat voor jou fijn lijkt is  dat niet per se voor een ander. Het is een optie, maar geen antwoord op de vragen van de OP (die blijkbaar webmail verkiest boven een mailclient).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5230
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

PDF Webmail

@Nabsta- Ik weet niet of dat onder Safari en een iPad lukt, maar onder Firefox kan je een PDF in een nieuwe tab openen door op de link te (rechts)klikken (in jouw geval je vinger op de link tot er een pop-up met opties verschijnt) en Open link in nieuwe tab te selecteren.

 

Wat betreft: afbeeldingen automatisch tonen, kijk je deze even na?

 

Webmail > Instellingen > E-mail > Berichten weergeven  > [v] Mail weergeven: Als HTML (indien mogelijk)

 

Webmail > Instellingen > E-mail > Berichten weergeven > Afbeeldingen > [v] Externe afbeeldingen in HTML automatisch downloaden

 

Webmail > Instellingen > E-mail > Berichten opmaken > Opmaken: > [v] Als HTML

 

Zelf verkies ik platte tekst boven HTML, omdat dat veiliger is. Via HTML is het bijvoorbeeld makkelijk om aan 'phishing' te doen.

 

Wat je ook kan doen, als die afbeeldingen dikwijls van dezelfde afzender komen:

 

Webmail > Instellingen > Vertrouwde adressen > [toevoegen] E-mail van deze  of domeinen worden als vertrouwd beschouwd en afbeeldingen worden automatisch gedownload.

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes