Beantwoorden
MrTim1977
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen met email

Hallo,

 

Korte situatieschets. Ik gebruik al enige tijd Telenet op mijn iMac. Voor mijn mails maak ik dus gebruik van "Mail" van Apple. Recentelijk ben ik op mijn iMac ook Outlook office 365 gaan gebruiken en toen is het fout beginnen lopen.

 

Ik krijg via mijn mobiele toestellen, via Webmail en ook via Outlook slechts mijn emails te zien van de laatste week, en dit terwijl ik via "Mail" van Apple nog steeds al mijn emails kan bekijken (zelfs ouder dan 2 jaar).

 

Is hier ergens een oplossing voor, waardoor ik op al mijn mobiele apparaten, webmail en Outlook een overzicht kan krijgen van al mijn emails van minimaal het voorbije jaar?

 

Alvast bedankt.

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met email

Hoe was het in eerste instantie geconfigureerd op je Mac? Als POP3? Want dat je al je emails van het afgelopen 2 jaar nog kunt zien kan erop wijzen. Het probleem is dan meestal dat je via dit kanaal je mails binnen haalt op je PC en deze onmiddelijk gewist worden op de server. Eventueel kan er ook vermeld staan dat ze nog 7 dagen moeten blijven op de server.Ofwel doe je dit account weg ofwel verander je die 7 dagen in bijvoorbeeld 365 dagen. In je Outlook 365 kan je dan een IMAP account laten staan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Problemen met email

Foei foei, micro$oft software een iMac gebruiken.

 

Waarom denk je dat Outlook meer voordelen heeft dan Mac Mail?

 

Maar goed het moet werken.

Inderdaad eens nakijken hoe Mac mail is ingesteld. POP3 of IMAP?

Ga eens kijken op webmail.telenet.be en kijk wat je daar ziet staan.

 

Indien geen berichten dan staan zowel Mac Mail als Outlook met POP3 ingesteld.

Helaas kan je dan de oude berichten niet meer van de server gaan halen, maar moet je de keuze maken om met Mac mail verder te gaan en je oude berichten te zien. Of doorgaan met Outlook en opnieuw beginnen.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
MrTim1977
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen met email

Ik denk gewoon inderdaad met MAIL verder te gaan, want heb toch graag een overzicht van mijn emails van de voorbije periode (en dus liefst iets langer dan 1 of 2 weken). Is er op webmail.telenet geen mogelijkheid om de "levensduur" van je emails langer te maken? Ook daar zie ik nu een beperkt aantal emails, waardoor ik ook dit beperkt aantal zie op Iphone en Ipad.

 

Bedankt

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Problemen met email


@MrTim1977schreef:

Ik denk gewoon inderdaad met MAIL verder te gaan, want heb toch graag een overzicht van mijn emails van de voorbije periode (en dus liefst iets langer dan 1 of 2 weken). Is er op webmail.telenet geen mogelijkheid om de "levensduur" van je emails langer te maken? Ook daar zie ik nu een beperkt aantal emails, waardoor ik ook dit beperkt aantal zie op Iphone en Ipad.

 

Bedankt


Mozilla Thunderbird wordt ook ondersteund door Mac. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Problemen met email


@MrTim1977schreef:

Is er op webmail.telenet geen mogelijkheid om de "levensduur" van je emails langer te maken? Ook daar zie ik nu een beperkt aantal emails, waardoor ik ook dit beperkt aantal zie op Iphone en Ipad.

 

Bedankt


Bij POP3 instellingen heb je de keuze. De mails van de server meteen verwijderen, na een aantal dagen verwijderen of ze laten staan.

Eens verwijderd, dan zijn ze ook definitief weg. 

Op je iPhone en iPad zie je inderdaad het beperkte aantal mails staan. Die staan waarschijnlijk IMAP ingesteld.

Je hebt ze met Mac mail waarschijnlijk nog niet binnen gehaald of het verwijderen staat op een aantal dagen ingesteld en zijn ze dus nog niet verdwenen van de server.

Met IMAP instellingen kan je zien wat er effectief op de server staat.

 

Kijk even in de instellingen van mac mail hoe één en ander is ingesteld en pas het eventueel aan.

 

 

faq.cgikopie.png

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren