Beantwoorden
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Regels aanmaken voor nieuwe vormen van SPAM

2023-03-28_5-08-56.jpg2023-03-28_5-17-03.jpgHallo, ik moet vaststellen dat Telenet wat gedaan heeft aan al die enorme hoeveelheid SPAM het afgelopen jaar. Deze is heel sterk verminderd.
Helaas, ik stel nu vast dat er een 'nieuwe' reeks spam op ons afkomt....

- emails waarop er geen afzender staat vermeld

- emails in mijn gewone SPAM map die niet door een reeds gemaakte regel wordt verwijderd; enkel na opnieuw deze regel te activeren (was nochtans geactiveerd) verdwijnt deze mail

- emails van afzender eindigend op @consultant.com kunnen niet verwijderd worden met de regel gemaakt op afzender



Iemand ook ervaring met die 'nieuwe 'spam?



mvg, Alain

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: nieuwe vormen van S P A M

7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Regels aanmaken voor nieuwe vormen van SPAM

Als je uw regel maakt, kopieer het gewenste gedeelte uit de hoofding van de mail en plaats die kopie in de regel in plaats van het over te tikken. Reden: de ltters die je ziet zijn niet noodzakelijk die letters. Er zijn meerdere alfabetten waarbij er sommige letters identiek uitzien aan het onze. Het volstaat dat er daar zo een letter tussen zit opdat uw regel niet zou lukken door visueel wel die letter te gebruiken, maar die is met andere waarden gecodeerd. Voorbeeld: deze і is niet deze i.

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Regels aanmaken voor nieuwe vormen van SPAM

Hallo janne_man, dat doe ik ondertussen, maar het zeker niet altijd mogelijk om de regel aan te maken via de hoofding, je kan er andere mails mee blokkeren hé; probleem zit hem meer in die mails waar er GEEN afzender te vinden is,  ook de mails waar de regel niet werkt op het domein, zie de bijlagen in mijn eerste bericht,

toch al bedankt voor je meedenken hé, mvg, Alain

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Regels aanmaken voor nieuwe vormen van SPAM

Hallo, niemand een oplossing? mvg, Alain

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Regels aanmaken voor nieuwe vormen van SPAM

Janvier123_0-1682606193379.png

Deze werken, MAAR je zal de regels onderaan moeten veranderen naar "verwijderen". Ik heb deze alleen zo gedaan om te kijken of er geen "echte" mail tussen zitten

Regels aanmaken voor nieuwe vormen van SPAM

Heb je al gekeken in de mail header , zie je daar ook geen afzender staan ? Wat je ook kan doen is , zien of er een ipadres te zien is (niet dat van Telenet aan jouw) dan kan je dat opzoeken. Zo kom je uit bij de provider van waaruit het verzonden is ? En dan stuur je de header van de mail daar naar toe. En schrijf er bij om hun logs na te zien. Maar spammers gebruiken steeds nieuwe technieken om niet gezien te worden. En dat gebeurt steeds vaker. En dan wordt het lastig. En wij zijn de dupe van die klojos.

Ken je mail wascher ? Dan kan je de spammers doen geloven dat je mail adres niet bestaat.

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Regels aanmaken voor nieuwe vormen van SPAM

Hallo, bedankt voor de tip, maar een vraag : Mail Wascher , werkt dit ook voor Telenet Webmail? mg, Alain

Janvier123
Freshman Meerweter
Berichten: 73
De vlam zit erin. Goed bezig! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag

Regels aanmaken voor nieuwe vormen van SPAM

Ja die werkt, die draait 24/7 op een pc. Tot nu toe is dit de "beste gratis e" optie vind ik.
Pak wel de FREE versie