Beantwoorden
Frans2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

SPAM

Dagelijks krijg ik in de map Spam talrijke ongevraagde emails, die ik onmiddellijk verwijder, zonder ze te openen. Hoe kan ik zorgen dat dergelijke mails niet meer terecht komen in de map SPAM.

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

SPAM

Daarvoor dient de map SPAM. De rechtstreekse vuilbak voor alle ongewenste berichten. Kan nuttig zijn maar soms komt er ook iets terecht die daar niet mocht inkomen. Ongewenste berichten is dweilen met de kraan open. Je kan er alleen maar mee leren leven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

SPAM

Die map dient er juist voor dat je kan nakijken of er geen zgn. 'false positives' zijn. Dit zijn 'normale' mails die per ongeluk gemarkeerd worden als spam.

 

Je zou ook kunnen kiezen om ipv via webmail te werken met een mailclient, zoals bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird. Die kan je niet alleen instellen om spammails automatisch te sorteren, maar ook om ze als 'gelezen' te markeren én automatisch te verwijderen na x aantal dagen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

SPAM

Beetje een laat antwoord, maar wat je zeker niet mag doen is proberen om uit te schrijven van bijvoorbeeld een spam nieuwsbrief.

Als je probeert uit te schrijven ga je naar de hun website en voor hen is dat een teken dat ze sturen naar een werkend e-mail adres en houd het zeker niet op.

 

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Frans2
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

SPAM

Ik schrijf me niet uit op de spam mails die ik ontvang, ik open ze ook niet  en kijk alleen of er geen tussen zitten , die geen spam zijn. De andere verwijder ik gewoon zonder ze te openen. Vind het heel vervelend en als je soms vergeet je mail box te controleren, dan zit er daar heel wat spam in. Dit zou door de provider misschien kunnen verhindert worden, maar ze moeten daarvoor hun best willen doen.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

SPAM

@Frans2- Provider Telenet biedt een spamfilter aan die je kan instellen via Mijn Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Red_Baron
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
All I want for X-mas is YOU Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

SPAM

Zolang je maar op geen enkele manier laat merken (door bv. op 'Unsubscribe' te klikken) dat het een werkend email account is dat effectief gebruikt wordt, of je hebt de volgende dag 200 spam emails in je mail box.  Ik spreek van ondervinding.  Nu krijg ik er dagelijks nog een 40-tal omdat ik me 'dood' houd.  Hoop dat het nog zal minderen.  Het ergste is dat er NIETS tegen te doen is.  Blokkeren helpt niet omdat ze telkens de domain naam veranderen door een nietszeggende reeks letters en cijfers, gegenereerd door spam software.  Het is een echte pest en ik hoop echt dat er ooit een oplossing voor gevonden wordt. Het enige dat waarschijnlijk helpt zijn echt zware straffen als ze er eentje te pakken krijgen.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

SPAM


@Red_Baron schreef:

Het ergste is dat er NIETS tegen te doen is.  Blokkeren helpt niet omdat ze telkens de domain naam veranderen door een nietszeggende reeks letters en cijfers, gegenereerd door spam software.  Het is een echte pest en ik hoop echt dat er ooit een oplossing voor gevonden wordt.


Niets tegen te doen is relatief. Een mailclient zoals Mozilla Thunderbird heeft erg efficiënte filters tegen spam. Een zelflerende filter die je een beetje moet "opleiden" én een filter die gebruik maakt van lijsten zoals SpamPal, SpamAssissin, ... Je kan zelf ook spam melden om die filters te verbeteren.

 

Op afzender een filter instellen is inderdaad misschien niet zo effectief, maar dan stel je toch gewoon een filter in op het onderwerp of op de inhoud van de mail?

 

Allemaal heel fijn, maar zo werkt het helaas (nog) niet met een smartphone. Onder Android heb je enkel via Gmail een spam folder, maar niet voor andere accounts.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.